Surgery

יתרונות ניתוח במבוגרים צעירים עם גידולי GIST (מתוך JAMA Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Surgery במהלך חודש ינואר מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי במבוגרים צעירים עם גידולי GIST (Gastrointestinal Stromal Tumor) תוצאות טובות יותר בעקבות טיפול ניתוחי.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 392 חולים בגילאי 13-39 שנים ולמעלה מ-5,000 חולים מבוגרים יותר. שיעורי ההישרדות הספציפיים ל-GIST לאחר חמש שנים היו גבוהים יותר משמעותית, בהשוואה לחולים מבוגרים יותר (83.3% לעומת 75.4%). כך היה גם בהערכת ההישרדות הכוללת (82.4% לעומת 67.1%). עם זאת, הם מציינים כי הממצאים עשויים להיות מוטים בשל מחלות רקע אחרות בקבוצת החולים המבוגרים יותר.

בסיכומו של דבר, שיעור גבוה יותר משמעותית של חולים צעירים יותר טופלו בגישה ניתוחית, בהשוואה לחולים מבוגרים יותר (84.7% לעומת 78.4%). בחולים אלו תועד גם סיכוי גבוה יותר משמעותית לגידולי GIST במעי הדק (35.5% לעומת 27.3%).

מניתוח רב-משתנים עלה כי התוצאות בחולים צעירים יותר העידו כי טיפול לא-ניתוחי לווה בעליה של למעלה מפי שתיים בסיכון לתמותה עקב GIST.

בת-קבוצה שכלל 349 חולים צעירים עם גידולים בקיבה ובמעי הדק, גידולים במעי הדק לוו בהישרדות כוללת טובה יותר (91.1% לעומת 77.2%). טיפול ניתוחי לווה גם בהישרדות כוללת טובה יותר ב-91 חולים צעירים עם מחלה גרורתית (69.5% לעומת 53.7%).

החוקרים כותבים כי לממצאי המחקר חשיבות רבה מאחר ומציעים כי במבוגרים צעירים עם גידולי GIST גרורתיים יש לשקול התערבות ניתוחית, מאחר וזו מלווה בהישרדות טובה יותר.

JAMA Surg 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה