Sport Medicine

הנחיות חדשות בנושא הטיפול בזעזוע מוח על-רקע פציעות ספורט (Neurology)

איגודי ה-American Academy of Neurology, American Neurological Association ו-Child Neurology Society שיתפו פעולה להכנת מסמך בנוגע להשלכות החוקיות והאתיות של הערכה וטיפול במקרים של זעזוע מוח על-רקע פציעות ספורט. המסמך פורסם במהלך חודש יולי בכתב העת Neurology וכן הוצג בכנס מטעם ה-Sports Concussion Conference.

המטרה של המומחים הייתה לבחון את הסוגיות החוקיות והאתיות עימן מתמודדים רופאים הנדרשים להערכה וטיפול בספורטאים עם זעזוע מוח על-רקע פעילויות ספורט, ולהציע הנחיה לרופאים המתמודדים עם מצבים אלו.

בנייר העמדה סוקרים המומחים תביעות בנושא זעזוע מוח על-רקע פעילויות ספורט, כולל הדרכה, מנוחה ממשחקים ואישור חזרה לפעילות. הם מדגישים את האתגרים הנובעים מתביעות פרטיות בכל הנוגע לטיפול במקרים של זעזוע מוח בספורטאים ומציעים דרכים שיסייעו לרופאים להתגבר על מכשולים אלו. במאמר סוקרים החוקרים את השיקולים האתיים שעל רופאים לקחת בחשבון בהערכה וטיפול במקרים של זעזוע מוח בספורטאים, תוך התייחסות למסגרת עבודה הכוללת שיקולי מקצועיות, קבלת החלטות מדעת, האוטונומיה של המטופלים, התועלת, ניגודי אינטרסים וצדק חלוקתי.

רופאים המטפלים במקרים של זעזוע מוח בספורטאים עם מחויבות אתית במטרה להבטיח כי המחויבות העיקרית שלהם היא להגן על הבריאות הגופנית והנפשית העתידית של מטופליהם. על הרופאים מוטלת החובה לספק לספורטאים ולבני משפחתם את המידע בנוגע לגורמי סיכון, תסמינים והסיכון לליקויים נוירולוגיים לאחר זעוזע מוח. על רופאים לעודד קבלת החלטות מדעת ובשיתוף עם הספורטאים, ההורים והצוותים הרפואיים, תוך הגנה על הספורטאים מפני נזקים אפשריים.

מעבר לכך, הכללת נושא ההערכה והטיפול בזעזוע מוח בתכניות התמחות בנוירולוגיה, כמו גם פיתוח מאגר ארצי של חולים אלו, צפוי לסייע בפיתוח מדיניות והנחיות קליניות לטיפול בחולים אלו, לשיפור אפשרויות המניעה והטיפול במקרים של זעזוע מוח עקב חבלת ראש.

Neurology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה