Sport Medicine

הטיפול באוסטאוארתריטיס של הברך באמצעות פלסמה עשירה בטסיות (Am J Sports Med)

זריקות של פלסמה עשירה בטסיות (PRP, Platelet-rich plasma) עשויה לסייע בהפחתה של תסמינים המלווים הופעה של אוסטאוארתריטיס של הברך, כך לפי מחקר חדש שנערך בהודו. 

המחקר החדש כלל 78 מטופלים שסבלו משלב מוקדם של אוסטאוארתריטיס של הברך. 27 מטופלים קיבלו זריקה יחידה של PRP, 25 קיבלו 2 זריקות בהפרש של שלושה שבועות ו-26 קיבלו זריקה של סליין כפלצבו. כל המשתתפים קיבלו את הזריקות בשתי הברכיים.

רב המשתתפים בקבוצה שקיבלה זריקה יחידה של PRP (67%) ובזו שקיבלה 2 זריקות (64%) היו שבעי רצון לאחר כחצי שנה, לעומת רק 4.3% מהמשתתפים שקיבלו זריקת פלצבו. התוצאה העיקרית שנבחנה היתה מדד הכאב, ואכן נראתה ירידה שישה שבועות / שלושה חודשים לאחר הזריקות, עם עליה קטנה בבדיקה לאחר חצי שנה. בכל אחת מנקודות הבדיקה, קבוצות הטיפול הראו תועלת גדולה יותר מבחינת מדדי הכאב, מאשר קבוצת הפלצבו, כאשר ההבדל בין זריקה אחת לשתיים לא היה גדול מאוד. 

החוקרים מסכמים כי זריקה יחידה של PRP בריכוז גבוה פי 10 מהנורמה יעילה כמו 2 זריקות כדי להקל על הסימפטומים של אוסטאוארתיריטיס בשלב מוקדם, כשהשיפור מתעמעם במעט לאחר כחצי שנה, ובכל מקרה, הטיפול נמצא יעיל יותר מאשר פלצבו.

לכתבה מורחבת במדסקייפ

לתקציר המחקר

 Am J Sports Med January 8, 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה