Sport Medicine

אפשרויות טיפול בפציעות של שרירי מיתר הברך (Br J Sports Med)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת British Journal of Sports Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה חדשה להערכת התערבויות אפשרויות לטיפול בפציעות חדות של שרירי מיתר הברך (Hamstring) וממנה עולה כי ישנן עדויות מוגבלות בלבד בנוגע לתועלת של טיפולים שונים במקרים אלו ודרושים מחקרים באיכות טובה בנושא.

למרות השכיחות הגבוהה של פציעות של שרירי מיתר הברך, אין הסכמה באשר לטיפול בפציעות אלו, כאשר ישנו התערבויות רבות ושונות בשימוש. לאחרונה הוצגו מספר טיפולים בזריקות. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לערוך סקירה סיסטמית של הספרות הרפואית להערכת התועלת של התערבויות תרפויטיות לטיפול בפציעות חדות של השרירים.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed, EMBASE, Web of Science, ספריית Cochrane, CINAHL ו-SPORTDiscus. הסקירה כללה מחקרים פרוספקטיביים, שבחנו את ההשפעה של התערבות אל מול התערבות אחרת או קבוצת ביקורת ללא התערבות במשתתפים עם פציעות חדות של שרירי מיתר הברך. שני חוקרים ערכו באופן בלתי-תלוי חיפוש במאגרי הנתונים והעריכו את הסיכון להטיה.

שישה מחקרים נכללו בסקירה הסיסטמית. יש עדויות מוגבלות באשר להשפעה חיובית של מתיחות, תרגילי גמישות ויציבות הגו, זריקות Actovegin לתת-שריר או מתיחות Slump בטיפול בפציעות חדות של שרירי מיתר הברך. החוקרים מדווחים על עדויות מוגבלות לפיהן אין השפעה לתרופות ממשפחת NSAID (Nonsteroidal Anti-Inflammatory Drugs) או מניפולציות של המפרק הסקרו-איליאקי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי חסרים מחקרים באיכות גבוהה להערכת הטיפול בפציעות חדות של שרירי מיתר הברך.  ישנן עדויות מוגבלות בלבד התומכות במתיחות, תרגילי גמישות ויציבות הגו, זריקות תוך-שריריות של Actovegin, מתיחות Slump.

לאור הנתונים המוגבלים, החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Br J Sports Med. 2012;46(3):103-109

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה