Sport Medicine

תיקון כירורגי של פגיעות בעצב האקסילארי בעקבות פעילויות ספורט (Neurosurg Focus)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי תיקון ניתוחי עשוי להשיב תפקוד תקין של השרירים בחולים עם פגיעות בעצב האקסילארי על-רקע פעילויות ספורט.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון באופן רטרוספקטיבי את הפציעות בעצב האקסילארי בעקבות פעילויות ספורט.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות 26 פגיעות בעצב האקסילארי בעקבות פעילויות ספורט בין השנים 1985 ו-2010. הערכת העצב האקסילארי לפני הניתוח התבססה על מערכת ניקוד LSUHSC (Louisiana State University Health Science Center). הערכות פוטנציאל הפעולה של העצב במהלך הניתוח נערכו במטרה להעריך את האפשרות להסרה של העצב. נוירוליזה (Neurolysis), תפירה ושתלי עצב שימשו לתיקון כירורגי של העצבים הפגועים.

בתשעה מקרים עם אובדן חלקי של התפקוד ובשלושה מקרים של אובדן מלא, הטיפול העיקרי היה נוירוליזה על-בסיס מדדי פוטנציאל הפעולה של העצב. בשני מקרים של אובדן מלא של התפקוד בוצעה הסרה ותפירה וב-12 בוצעה הסרה והצבת שתל עצב. תקופת המעקב המינימאלית הייתה 16 חודשים.

מהתוצאות עולה כי פגיעות בעצב האקסילארי דווחו עם הפעילויות הבאות סקי (12 מקרים), פוטבול (5 מקרים), רוגבי (2 מקרים), בייסבול (2 מקרים), הוקי קרח (2 מקרים), כדורגל (מקרה אחד), הרמת משקולות (מקרה אחד) והיאבקות (מקרה אחד). החלמה תפקודית הייתה מצוינת.

נוירוליזה בוצעה בתשעה מקרים, והביאה להחלמה תפקודית ממוצעת של 4.2 לפי דירוג LSUHSC. ב-11 מבין 12 מקרים, תיקון שתל הביא להחלמה תפקודית ממוצעת של 3 ומעלה, לפי דירוג LSUHSC.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תיקון ניתוחי עשוי להשיב תפקוד תקין של שריר הדלטואיד בחולים עם פגיעות בעצב האקסילארי על-רקע פעילויות ספורט, גם במקרים של פגיעות חמורות.

Neurosurg Focus. 2011;31(5):e10 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה