Sport Medicine

התועלת ההישרדותית של אימוני תנגודת בחולים ששרדו סרטן ריאות (Lung Cancer)

חוקרים מאוסטרליה וקנדה מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Lung Cancer כי אימוני תנגודת פרוגרסיביים עשויים לסייע בשיפור ההישרדות של חולים נבחרים ששרדו סרטן ריאות.

לדברי החוקרים, מדובר במחקר מוקדם וייתכן כי עדיין לא ניתן לבסס המלצות רפואיות על-סמך זאת עבור חולים בסרטן ריאות. עם זאת, אימוני תנגודת מהווים התערבות בטוחה, העשויה לשפר את תפקוד השרירים בקבוצה נבחרת של חולים בריאים יחסית ובעלי מוטיבציה.

מדגם המחקר כלל קרוב ל-400 חולים ששרדו ממאירות, רובם (94%) אובחנו עם NSCLC (Non Small Cell Lung Cancer).

40 חולים התאימו למחקר ובסופו של דבר המחקר כלל 17 חולים. החוקרים לא כללו במחקר חולים עם בעיות רפואיות, הישרדות צפויה קצרה, המשך טיפול, העדר עניין וחולים שגרו רחוק מהמרכז הרפואי.

תכנית האימונים כללה 28 פגישות אימון במהלך תקופה של כעשרה שבועות. חולה אחד נאלץ לפרוש בשל גרורות לעצמות וחולה נוסף פרש לאחר שבעה שבועות.

בכל יתר החולים נרשמה עליה משמעותית בכוח השרירים, סיבולת השרירים, מרחק הליכה בשש דקות ומדדים אחרים של תפקוד השרירים. כמו כן, בקבוצת ההתערבות נרשם שיפור בעל משמעות גבולית, בתחושת הכאב הגופני והבריאות הגופנית.

החוקרים כותבים כי נותר עוד לקבוע אם שיפור זה בכושר השרירים ובתפקוד הגופני מוביל לשיפור בתסמינים, איכות החיים, או משך ההישרדות.

Lung Cancer 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה