Sport Medicine

מגני קרסוליים מגנים מפני פציעות כדורסל (מתוך הכנס השנתי של American Orthopaedic Society for Sports Medicine)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי של American Orthopaedic Society for Sports Medicine עולה כי השימוש במגני קרסוליים (Lace-Up Ankle Brace) מסייע בהפחתת שיעור פציעות קרסוליים בקרב שחקני כדורסל בבתי ספר תיכוניים, ללא תלות בפציעות קודמות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פציעות של הקרסול הן הפציעות הנפוצות ביותר במשחקי כדורסל, ומהווים 34=60% מכלל הפציעות. בארצות הברית, עלויות הטיפול בנקעי קרסול בספורטאים בבתי ספר תיכוניים נעו בשנת 2007 סביב 2 מיליארד דולרים.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר פציעות ספורט באתלטים בבתי ספר תיכוניים בעונת 2009/10. המשתתפים חולקו לאחת משתי קבוצות: 740 ענדו מגני קרסוליים מסוג Mcdavid Ultralight Lace-Up ו-720 לא ענדו מגן קרסול במהלך העונה (קבוצת ביקורת).

בקבוצת הביקורת, תועדו 78 פציעות קרסוליים, כולל נקעים ושברים, במהלך העונה; בקבוצת ההתערבות תועדו 27 פציעות קרסול בלבד.

בקבוצת הביקורת תועדו 15 פציעות ברכיים חדות, כולל קרע של הרצועה הצולבת הקדמית, נקעים של הרצועה הקולטארלית המדיאלית , קרעי מניסקוס, יישור-יתר ואי-יציבות פטאלרית; בקבוצת ההתערבות, תועדו 13 פציעות ברכיים חדות. בביקורות תוארו 18 פציעות אחרות של גפיים תחתונות, כולל מתיחות שרירים ונקעים אחרים, דלקת של הגיד ושברי מאמץ, זאת לעומת 35 פציעות אחרות של גפיים תחתונות בקבוצת ההתערבות (הבדל שאינו מובהק סטטיסטית).

החוקרים כותבים כי אמנם שיעור הפציעות האחרות בגפיים תחתונות היה כמעט כפול בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לביקורות, במרבית המקרים היה מדובר במתיחות שריר קלות ו/או דלקת של הגיד.

הפציעות של הקרסול כללו שבר אחד בכל קבוצה; 91% מהפציעות האחרות היו נקעים לטארליים, 6% נקעים מדיאליים ו-2% נקעים סינדסמוטיים. הפציעות החדות של הברכיים כללו 5 מקרים של קרע רצועה צולבת קדמית בכל קבוצה.

החוקרים סבורים מגני קרסוליים עשויים לסייע בהפחתת הסיכון לפציעות הודות להשפעה נוירו-מוסקולארית, ולא בהכרח בשל תמיכה מכאנית.

מתוך הכנס השנתי של American Orthopaedic Society for Sports Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה