Psychiatry Other

אחד מכל חמישה ילדים סובל מהפרעות אכילה (JAMA Pediatrics)

למעלה מאחד מכל חמישה ילדים ברחבי העולם מצוי בסיכון להתפתחות הפרעות אכילה דוגמת בולימיה, אנורקסיה, או אכילה בולמוסית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Pediatrics.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 63,181 מתבגרים בגילאי 6-18 שנים מ-16 מדינות במטרה לקבוע את השכיחות של אכילה לא-מסודרת. הילדים במחקר היו ללא אבחנה קודמת של הפרעה פסיכיאטרית או מחלה גופנית ולא נכללו נתונים מתקופת הקורונה.

שאלוני Sick, Control, One, Fat, Food (או SCOFF) שימשו להערכת הפרעות אכילה, כאשר מענה חיובי לשתי שאלות ומעלה העיד על אכילה לא-מסודרת וחשה להפרעת אכילה. להלן חמש השאלות שנכללו בשאלון:

  1. האם גרמת לעצמך להקיא מאחר וחשת מלא באופן לא-נוח?
  2. האם את חושש מאובדן שליטה בנוגע לכמות שאתה אוכל?
  3. האם ירדת לאחרונה למעלה מ-8 ק”ג בתקופה של שלושה חודשים?
  4. האם אתה חושב שאתה שמן כאשר אחרים טוענים כי אתה רזה מדי?
  5. האם לדעתך מזון שולט בחייך?

בסיכומו של דבר, 22% מהילדים השיבו בחיוב לשתי שאלות, או יותר. שיעור הילדים עם אכילה לא-מסודרת צפוי להיות גבוה עוד יותר, מאחר והילדים עשויים להסתיר תסמינים לאור תחושת בושה או סטיגמטיזציה.

הממצאים מהווים שינוי דרמטי לעומת הערכות קודמות לפיהן 2.7% מאלו בגילאי 13-18 שנים סובלים מהפרעות אכילה במהלך גיל ההתבגרות.

במחקר הנוכחי מצאו החוקרים כי 30% מהבנות סבלו מאכילה לא-מסודרת, בהשוואה ל-17% מהבנים. כאשר החוקרים בחנו את התגובות לפי גיל, שיעור הילדים עם אכילה לא-מסודרת עלה ב-20% בין הגילאים 10 עד 18 שנים.

הממצאים בנוגע לילדים שכבר היו עם מדד מסת גוף גבוה מאשרים מחקר קודם לפיו ילדים כבר סובלים מדפוסי אכילה לא-מסודרים כאשר הם מנסים לרדת במשקל.

למרות שמרבית המתבגרים המפתחים הפרעות אכילה אינם מדווחים על בעיות קודמות של עודף משקל, חלק מהמתבגרים עשויים לפרש לא נכון את המשמעות של דפוסי אכילה בריאים ולאמץ התנהגות לא-בריאה (לדוגמא, לוותר על ארוחות על-מנת להשיג חסר קלורי), העשויה להוביל להתפתחות הפרעות אכילה.

ממצאי המחקר מעידים על הצורך של הורים, מטפלים ואנשי צוות רפואי לשמור על דרגת חשד גבוהה לתסמיני אכילה לא-מסודרת בילדים מאחר ואלו עשויים להיות קשורים עם הסיכון להתפתחות הפרעת אכילה קלינית. התסמינים להם יש לשים לב כוללים דיאטה להפחתת משקל, אכילה בולמוסית, הקאות יזומות, פעילות גופנית מופרזת ושימוש במשלשלים או משתנים.

JAMA Pediatrics, Feb 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • טיפול ראשוני באפינפרין לתוך הטובוס עשוי להיות עדיף בהחייאה ביילודים בחדר הלידה (J Pediatr)

    טיפול ראשוני באפינפרין לתוך הטובוס עשוי להיות עדיף בהחייאה ביילודים בחדר הלידה (J Pediatr)

    מחקר חדש שפורסם ב-The Journal of Pediatrics הראה כי טיפול ראשוני באפינפרין לתוך הטובוס עשוי להיות עדיף במהלך החייאה ביילודים בחדר הלידה. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • הדור הבא של הפרוביוטיקה | פוסטביוטיקה | הרצאות זמינות לצפייה

    הדור הבא של הפרוביוטיקה | פוסטביוטיקה | הרצאות זמינות לצפייה

    במהלך החודש האחרון התקיימו שני וובינרים העוסקים בפוסטביוטיקה | הדור הבא של הפרוביוטיקה. להרצאת המפגש הראשון ומענה על שאלות השתלמות לחצו כאן להרצאת המפגש השני שהתמקדה בפוסטביוטיקה להפחתה משמעותית של תחלואת חורף בילדים לחצו כאן  

  • תוצאות מבטיחות לפסילוציבין במינון גבוה לטיפול בדיכאון (BMJ)

    תוצאות מבטיחות לפסילוציבין במינון גבוה לטיפול בדיכאון (BMJ)

    מינון גבוה של פסילוציבין מלווה בהקלה גדולה יותר בתסמיני דיכאון לעומת פלסבו או Escitalopram, ללא סיכון מוגבר לאירועים חריגים חמורים, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת BMJ. החוקרים השלימו מטה-אנליזה להערכת התועלת של טיפול מונותרפי בתכשירים פסיכדליים לעומת Escitalopram בחולים עם אבחנה קלינית של דיכאון. הסקירה כללה 811 משתתפים (גיל ממוצע של 42.49 […]

  • מתן תוך-ניתוחי של דקסמתזון מפחית שימוש באופיואידים בילדים לאחר כריתת שקדים (Can J Anesthesia)

    מתן תוך-ניתוחי של דקסמתזון מפחית שימוש באופיואידים בילדים לאחר כריתת שקדים (Can J Anesthesia)

    מתן תוך-ניתוחי של מנה יחידה של דקסמתזון בילדים שעברו ניתוח כריתת שקדים תחת הרדמה כללית הפחית את הצורך בטיפול באופיואידים סביב ההתערבות הניתוחית, ללא עליה בסיכון לדימום לאחר-ניתוח, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Canadian Journal of Anesthesia. החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת ההשפעה של דקסמתזון תוך-ניתוחי על צריכת אופיואידים בילדים עד גיל […]

  • האם קטמין עדיף על נזעי חשמל בטיפול בדיכאון בינוני עמיד לטיפול? (JAMA Netw Open)

    האם קטמין עדיף על נזעי חשמל בטיפול בדיכאון בינוני עמיד לטיפול? (JAMA Netw Open)

    בחולים עם דיכאון בדרגה מתונה עד פחות מחמורה העמיד לטיפול קודם תתכן תועלת לטיפול בקטמין במקום ניסיון טיפול בנזעי חשמל (Electroconvulsive Therapy, או ECT), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים עם דיכאון עמיד לטיפול סובלים מעומס תחלואה רב ושיעורים גבוהים יותר של פגיעה עצמית […]

  • הופעה מוקדמת של שומות בילדים והשלכותיה העוריות, ההתפתחותיות, הפסיכולוגיות והאנדוקריניות (PEDIATRICS)

    הופעה מוקדמת של שומות בילדים והשלכותיה העוריות, ההתפתחותיות, הפסיכולוגיות והאנדוקריניות (PEDIATRICS)

    מאמר שפורסם לאחרונה בעיתון ה-PEDIATRICS עוסק במהלך הטבעי של שומות שהופיעו מוקדם בילדות, והוא הראשון להעריך את הקשר בין הופעה מוקדמת של שומות בילדים לבין השלכות גופניות, התפתחותיות ורגשיות אפשריות. ד"ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את המאמר, ומוסיף מהערותיו.

  • תסמונת שחלות פוליציסטיות מלווה בסיכון מוגבר להפרעות אכילה (J Clin Endocrinol Metab)

    תסמונת שחלות פוליציסטיות מלווה בסיכון מוגבר להפרעות אכילה (J Clin Endocrinol Metab)

    בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (Polycystic Ovary Syndrome,או PCOS) סיכון מוגבר להפרעות אכילה מסוימות, כולל בולימיה נרבוזה, הפרעות אכילה בולמוסית ואכילה לא-מסודרת, ללא תלות במשקל גופן, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סקירה שיטתית קטנה ומטה-אנליזה הדגימו סיכון מוגבר להפרעות אכילה מכל-סוג […]

  • ויטיליגו מלווה בשיעור גבוה של הפרעות פסיכיאטריות בילדים כהי־עור (JAAD International)

    ויטיליגו מלווה בשיעור גבוה של הפרעות פסיכיאטריות בילדים כהי־עור (JAAD International)

    בילדים כהי־עור עם ויטיליגו שיעור גבוה יותר משמעותית של הפרעות פסיכיאטריות, כולל דכאון, מחשבות אובדניות והפרעות התנהגות, בהשוואה לביקורות תואמות ללא ויטיליגו, כך עולה מתוצאות מחקר מקרה-ביקורת שפורסמו בכתב העת JAAD International. המחקר הרטרוספקטיבי, מקרה-ביקורת, נערך בבית החולים Texas Children’s Hospital ביוסטון וכלל 327 ילדים עם ויטיליגו ו-981 ביקורות תואמות ללא ויטיליגו. גיל המשתתפים הממוצע […]

  • תוצאות מבטיחות לאפליקציית CBT לטיפול במבוגרים צעירים עם חרדה (JAMA Netw Open)

    תוצאות מבטיחות לאפליקציית CBT לטיפול במבוגרים צעירים עם חרדה (JAMA Netw Open)

    אפליקציה מונחית-עצמית למכשיר הנייד לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי (Cognitive Behavioral Therapy, או CBT) מלווה בירידה משמעותית בתסמיני חרדה במבוגרים צעירים עם הפרעות חרדה לאחר שלושה שבועות, עם המשך שיפור לאורך 12 שבועות, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. מדגם המחקר כלל 59 מבוגרים בגילאי 18-25 שנים (גיל ממוצע של 23 שנים; […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה