Lung Cancer

גורמים המנבאים יעילות טיפול כימותרפי בחולי NSCLC (מתוך Ann Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Oncology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש במהלכו נבחנו גורמים המנבאים תגובה לטיפול כימותרפי קונבנציונאלי בחולים עם NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer). לדבריהם, מאחר ומרבית מנגנוני עמידות או רגישות לטיפול הם מולטי-פקטוריאליים, נדרשת גישה משולבת ומחקרים נוספים בנושא.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול כימותרפי ציטוטוקסי הוא חלק מרכזי בטיפול ב-NSCLC מזה עשרות שנים ועדיין מהווה מרכיב חשוב באפשרויות הטיפול בחולים אלו. כעת הם סקרו את העדויות ממחקרים קליניים ופרה-קליניים להערכת אפשרות ניבוי תגובה לטיפול זה בחולי NSCLC (Platinum, Antimetabolites, מעכבי Topoisomerase ו-Spindle Posions).

החוקרים מדווחים כי הסמנים המנבאים המוכחים ביותר ליעילות הטיפול כוללים ERCC1, RRM1 ו-TS לתכשירי Platinum, Gemcitabine ו-Pemetrexed, בהתאמה. סמנים אפשריים אחרים כוללים hENT1 ל-Gemcitabine, β-Tubulin ל-Spindle Poisons, ביטוי TOP2A ושכפול CEP17 הקשורים בעיקר עם טיפול ב-Etoposide. עם זאת, אף אחד מהסמנים הללו לא הוכח עד כה באופן פרוספקטיבי במסגרת מחקר אקראי ומתוכנן היטב, ואף אחד מהם אינו זמין לשימוש קליני.

Ann Oncol. 2016;27(11):2004-2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה