Lung Cancer

טיפול קו-ראשון ב-Pembrolizumab ל-NSCLC מביא לשיפור איכות חיים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-WCLC)

מנתונים חדשים עולה כי הטיפול האימונותרפי ב- Pembrolizumab (קיטרודה) כטיפול קו-ראשון במקרים של NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) מתקדם אינו מביא רק לשיפור הישרדותי, אלא גם לשיפור איכות החיים של החולים, בהשוואה לטיפול כימותרפי.

הממצאים מבוססים על ניתוח מתוכנן מראש של תוצאות מחקר KEYNOTE-024, שכבר הדגם תועלת הישרדותית.

המחקר כלל 305 חולים עם NSCLC מתקדם, שלא קיבלו עדיין טיפול ובביופסיה של הגידול הריאתי  לא הייתה עדות למוטאציית EGFR (Epidermal Growth Factor Receptor) או ALK (Anaplastic Lymphoma Kinase) וביטוי רב של PD-L1 (50% ומעלה מתאי גידול).

החולים חולקו באקראי לטיפול ב- Pembrolizumab במינון 200 מ”ג אחת לשלושה שבועות, למשך עד שנתיים או 4-6 מחזורי כימותרפיה מבוססת פלטינום. החולים בקבוצת הטיפול הכימותרפי החליפו לטיפול ב- Pembrolizumab במידה וחלה התקדמות של המחלה.

באוכלוסיית חולים זו, Pembrolizumab בלבד הוביל לתוצאות טובות יותר מטיפול כימותרפי עם חציון הישרדות ללא-התקדמות של 10.3 לעומת 6 חודשים (יחס סיכון של 0.50), בהתאמה. תוצא הסיום המשני של הישרדות כוללת הדגים גם כן תוצאות טובות יותר משמעותית עם Pembrolizumab. הישרדות כוללת לאחר שישה חודשים עמדה על 80% בהשוואה ל-72% (יחס  סיכון של 0.60); לאחר שנה אחת, שיעורי ההישרדות הכוללת עמדו על 70% לעומת 54%.

כעת החוקרים בחנו את השינוי מתחילת המחקר עד שבוע 15 במדד EORTC QLQ-C30 Global Health Status/QoL Scores, כמו גם את הזמן עד הידרדרות במדדי EORTC QLQ-LC13 שכללו משלב של שיעול, כאבי חזה וקוצר נשימה.

החוקרים מדווחים על היענות גבוהה לטיפול במהלך המעקב, כאשר 96% מהמטופלים ב- Pembrolizumab ו-93% מהמטופלים בכימותרפיה השלימו את הערכת איכות החיים בתחילת המחקר, ולאחר 15 שבועות השלימו את ההערכה 85% ו-79% מהחולים, בהתאמה.

מהתוצאות עלה כי חל שיפור במדדי איכות חיים מתחילת המחקר עד לאחר 15 שבועות עם טיפול ב- Pembrolizumab, עם שינוי ממוצע של 6.9 נקודות. מנגד, בקבוצת הטיפול הכימותרפי נרשמה ירידה באותה תקופת זמן, עם שינוי ממוצע של 0.9-. ההבדל בשינוי הממוצע במדדים היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים טענו כי ההבדל בשינוי הממוצע במדדים בין הטיפול ב- Pembrolizumab וכימותרפיה, למרות שהיה קטן, היה בעל משמעות קלינית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-WCLC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה