Lung Cancer

טיפול בתר-ניתוחי מונע ב-Pirfenidone בחולי IPF עם סרטן ריאות (Ann Thorac Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת The Annals of Thoracic Surgery מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, המצביעים על תועלת טיפול בתר-ניתוחי ב-Pirfenidone (אסברייט) למניעת התלקחות חדה של IPF (Idiopathic Pulmonary Fibrosis) לאחר ניתוח חולים עם סרטן ריאות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התלקחות חדה של IPF הינו סיבוך מסכן חיים של ניתוח סרטן ריאות בחולים עם IPF, כאשר עד כה לא דווח על טיפול מונע יעיל. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את ההשפעה של טיפול בתר-ניתוחי בתכשיר כנגד IPF להפחתת הסיכון להתלקחות חדה של IPF.

מדגם המחקר כלל 50 חולים עם סרטן ריאות ו-IPF, שהשלימו ניתוח בתקופה שבין אוקטובר 2006 ועד אוקטובר 2014, כאשר מספטמבר 2009 ניתן טיפול פומי ב- Pirfenidone לחולים החל מארבעה שבועות לפני הניתוח ועד ארבעה שבועות לאחר הניתוח. 31 חולים השלימו טיפול בתר-ניתוחי ב- Pirfenidone והחוקרים בחנו את התוצאים הקליניים בחולים אלו אל מול 19 חולים שלא קיבלו טיפול זה.

החוקרים מדווחים כי לא תועדו הבדלים בין הקבוצות בגיל, היסטוריית עישון, מין, KL-6, Vital Capacity, פרוצדורה או מדד סיכון (10.5 לעומת 11.2) בין קבוצת ההתערבות ובין קבוצת הביקורת. מהערכת היארעות התלקחות חדה של IPF עלה כי לא תועדו מקרים אלו בקבוצת ההתערבות, כאשר בקבוצת הביקורת 10.5% מהחולים אובחנו עם התלקחות חדה של מחלת הריאות בתוך 30 ימים לאחר הניתוח (p=0.07). 90 ימים לאחר הניתוח עמדו שיעורים אלו על 21.1% בקבוצת הביקורת לעומת 3.2% בקבוצת ההתערבות (P=0.04). ניתוח סטטיסטי הדגים קשר מובהק בין טיפול בתר-ניתוחי ב- Pirfenidone ובין היארעות התלקחות חדה של IPF בתוך 30 ו-90 ימים לאחר הניתוח.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא.

Ann Thorac Surg. 2016 Dec;102(6):1905-1910

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה