Lung Cancer

תוצאות מבטיחות ל-Alectinib בטיפול בגרורות למערכת העצבים המרכזית בחולי NSCLC (מתוך J Clin Oncol)

מתוצאות שני מחקרים חדשים בשלב II, שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology, עולה כי ל- Alectinib(אלצנזה) יעילות טובה כנגד גרורות למערכת העצבים המרכזית, מעבר לפעילות סיסטמית, בחולים עם NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) חיוביים ל-ALK ועמידים ל-Crizotinib.

מטרת המחקר הייתה להמשיך ולבחון את הפעילות של Alectinib, תוך הערכת היעילות והבטיחות בשני מחקרים בשלב II בחולים עם NSCLC חיובי ל-ALK. שני המחקרים כללו חולים שטופלו בעבר ב-Crizotinib; המשתתפים טופלו ב- Alectinib במינון 600 מ”ג, פעמיים ביום. תוצא הסיום העיקרי בשני המחקרים הוגדר כשיעורי התגובה האובייקטיביים לפי קריטריוני RECIST (Response Evaluation Criteria in Solid Tumors). תוצאי סיום נוספים כללו את שיעורי תגובה אובייקטיביים במערכת העצבים המרכזית (CORR או CNS Objective Response Rate), שיעורי בקרת מחלה במערכת העצבים המרכזית (CDCR או CNS Disease Control Rate) ומשך תגובת מערכת העצבים המרכזית (CDOR או CNS Duration Of Response).

מדגם המחקר כלל 163 חולים עם גרורות למערכת העצבים המרכזית (60% מכלל המשתתפים במחקר); 50 חולים (37%) עם מחלה מדידה במערכת העצבים המרכזית בתחילת המחקר. 95 חולים (70%) השלימו קודם לכן טיפול קרינתי למערכת העצבים המרכזית; 55 חולים השלימו טיפול קרינתי למערכת העצבים המרכזית למעלה משישה חודשים לפני הטיפול ב- Alectinib. חציון משך המעקב עמד על 12.4 חודשים (בטווח 0.9-19.7 חודשים).

בחולים עם מחלה מדידה במערכת העצבים המרכזית בתחילת המחקר, שיעורי CORR עמדו על 64%, שיעורי CDCR עמדו על 90% וחציון CDOR עמד על 11.1 חודשים. שיעורי CORR עמדו על 35.8% בחולים לאחר טיפול קרינתי קודם (95 חולים) ועל 58.5% באלו ללא הקרנות קודמות (41 חולים). הטיפול ב- Alectinib נסבל היטב, ללא תלות במעורבות מערכת העצבים המרכזית.

J Clin Oncol. 2016 Dec;34(34):4079-4085

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה