Lung Cancer

הערכת בטיחות ויעילות מינונים שונים של Pembrolizumab לטיפול ב-NSCLC (מתוך Ann Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Oncology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, התומכים בטיפול ב- Pembrolizumab (קיטרודה) במינון 2 מ”ג/ק”ג אחת לשלושה שבועות בחולים עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) לאחר טיפול קודם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במחקר KEYNOTE-001 בשלב 1, Pembrolizumab הדגים פעילות ממושכת כנגד גידול בחולים עם NSCLC מתקדם. כעת הם ביקשו לאפיין את הקשר בין מינון Pembrolizumab, חשיפה ותגובה להגדרת המינון היעיל בחולים אלו.

החולים טופלו ב- Pembrolizumab במינון 2 מ”ג/ק”ג כל שלושה שבועות (55 חולים), 10 מ”ג/ק”ג כל שלושה שבועות (238 חולים), או 10 מ”ג/ק”ג כל שבועיים (156 חולים). התגובה לפי קריטריוני RECIST נקבעה אחת לתשעה שבועות.

מהתוצאות עולה כי שיעורי התגובה הכוללת עמדו על 15% במינון 2 מ”ג/ק”ג כל שלושה שבועות, 25% במינון 10 מ”ג/ק”ג כל שלושה שבועות ו-21% במינון 10 מ”ג/ק”ג כל שבועיים. מניתוח סטטיסטי עלה כי אחוז השינוי בגודל הגידול מתחת המחקר בהשוואה לשטח מתחת לעקומה לאחר שישה שבועות הצביע על עקומה שטוחה. סימולציות הדגימו קשר חשיפה-תגובה שטוח באופן דומה, עדות לכך שהמינון הנמוך ביותר שנבחן של 2 מ”ג/ק”ג כל שלושה שבועות ככל הנראה הינו בקו הפלאטו או סמוך לו. ניתוח בטיחות-חשיפה הדגים כי היארעות אירועים חריגים הייתה דומה במינונים השונים שנבחנו במחקר.

Ann Oncol. 2016;27(7):1291-1298

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה