Lung Cancer

רופאים רבים נוטים לטפל בחולי סרטן ב-Keytruda במקום Opdivo

תוצאות מחקרים שפורסמו לאחרונה ככל הנראה עומדות בבסיס הממצאים החדשים לפיהם רופאים נוטים יותר לטיפול ב-Keytruda על-חשבון Opdivo בחולים עם הצורה הנפוצה של סרטן ריאות, לפחות עד פרסום עדויות נוספות בנושא.

המחקרים שטרם פורסמו כוללים תרופות במשפחה חדשה שנועדה לאפשר למערכת החיסון של הגוף להילחם בגידול הממאיר. מחקר שפורסם לאחרונה להערכת Keytruda של חברת Merck מצא כי התרופה פועלת טוב יותר מכימותרפיה כטיפול ראשוני בחולים עם NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) מתקדם עם רמות גבוהות של חלבון PDL1.

מחקר נפרד להערכת Opdivo של חברת Bristol-Myers, שכלל חולים עם רמות הרבה יותר נמוכות של החלבון, לא הדגים יתרון על-פני טיפול כימותרפי.

מאחר והאישור שניתן לטיפול ב-Opdivo לא דרש השלמת בדיקה ל-PDL1 ולאור העובדה שהרופאים לא הכירו את הבדיקה לחלבון, רבים העדיפו את הטיפול ב-Opdivo. העדפה זו התבטאה היטב במכירות, כאשר מכירות Opdivo היו גבוהות כפליים מאלו של Keytruda. שתי התרופות אושרו לשימוש בארצות הברית לחולים עם NSCLC מתקדם לאחר טיפול קודם, הצורה הנפוצה ביותר של סרטן הריאות, אך לא אושרו כטיפול ראשוני לחולי סרטן ריאות.

מסקר שכלל 79 אונקולוגים בארצות הברית ואירופה עלה כי 57% מהמשיבים ניבאו עליה בשימוש ב-Keytruda כתוצאה מתוצאות המחקר האחרון, ו-70% דיווחו כי קיים סיכוי גבוה יותר כי יזמינו בדיקת PDL1 למטופלים שלהם.

מוקדם יותר החודש דיווחה חברת Bristol-Myers כי המחקר לא הצליח להוכיח כי Opdivo הוביל לתוצאות טובות יותר מכימותרפיה בחולים עם NSCLC מתקדם שלא טופלו קודם לכן. המחקר כלל חולים עם גידולים עדות ל-PDL1 ב-5% ומעלה. ביוני, חברת Merck דיווחה כי Keytruda הובילה לתוצאות טובות יותר מטיפול כימותרפי כטיפול ראשוני ל-NSCLC מתקדם בחולים עם רמות PDL1 של לפחות 50%.

התוצאות המלאות עשויות לכלול פירוט השפעות Opdivo בחולים עם רמות PDL1 גבוהות, אך המשקיעים כבר הביעו את דעתם עם נפילה במניות Bristol-Myers בהיקף של למעלה מ-20% מאז פרסום תוצאות המחקר האחרון, בעוד שמניות חברת Merck עלו בכמעט 10% באותה תקופת זמן.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה