Lung Cancer

השפעת זיהום אוויר על הישרדות חולי סרטן ריאות (Thorax)

במאמר שפורסם בכתב העת Thorax מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי חשיפה לזיהום אוויר לאחר אבחנה של סרטן ריאות עשויה להשפיע לרעה על שיעורי ההישרדות של המטופלים. ההשפעה הייתה בולטת יותר בחולים עם מחלה בשלב מוקדם, ובפרט בחולים עם אדנוקרצינומה של הריאות.

במחקר מבוסס-אוכלוסיה שכלל למעלה מ-352,000 חולים עם אבחנה חדשה של סרטן ריאות, החוקרים מצאו כי חשיפה מוגברת ל-NO2 (Nitrogen Dioxide) וחומר חלקיקי קטן מ-10 מיקרון (PM10) וקטן מ-2.5 מיקרון (PM2.5) לוותה בהישרדות קצרה יותר.

לאחר תקנון לסוג היסטולוגי וערפלנים אפשריים אחרים, יחסי הסיכון עם עליית סטיית תקן אחת ב-NO2, O3, PM10 ו-PM2.5 בחולים עם מחלה בשלב ממוקם בעת האבחנה, עמדו על 1.30, 1.04, 1.26 ו-1.38, בהתאמה. יחסי הסיכון המתוקנים היו דומים בחולים עם שלבי מחלה מתקדמים והשתנו לפי הסוג ההיסטולוגי באותו שלב מחלה. הקשר הבולט ביותר תועד בחולים עם מחלה בשלב מוקדם מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer), בפרט אדנוקרצינומה.

לדברי החוקרים, לקשר שתואר הייתה חשיבות קלינית, עם עליה בסיכון לתמותה (עד 38%, תלוי שלב גידול וחומר מזהם), רמז לכך שהפחתת חשיפה לזיהום אוויר עשויה להביא לשיפור הישרדות חולי סרטן ריאות.

Thorax. Published online August 4, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה