Lung Cancer

האם יש מקום לטיפול אימונותרפי כקו-ראשון כנגד סרטן ריאות? (Journal of Clinical Oncology)

תרופות אימונותרפיות חדשות הובילו לשינוי דרמטי בפני הטיפול בחולים עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC (Non Small Cell Lung Cancer). הן Nivolumab (אופדיבו) והן Pembrolizumab (קיטרודה) הובילו לשיפור הישרדותי בחולים אלו, בהשוואה ל-Docetaxel כטיפול קו-שני למחלה מתקדמת. התוצאות המבטיחות הובילו לשאלה אם הגיעה העת לבחור בתרופות אלו כאמצעי קו-טיפול ראשון באוכלוסיית חולים זו.

במאמר מערכת שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology התשובה המיידית לשאלה זו היא שלילית.

הכותבים מסבירים כי למעלה מעשרה מחקרים אקראיים בשלבים שונים בימים אלו הם חיוניים בכדי לקבוע את התפקיד של תרופות אלו כקו הראשון כנגד ממאירות זו. עם זאת, בשלב זה, הנתונים הזמינים אינם תומכים במתן תרופות אלו כטיפול הראשוני לסרטן ריאות.

עם זאת, יש נתונים משני מחקרים לא-אקראיים להערכת Nivolumab בחולים עם NSCLC שלא קיבלו טיפול קודם. נתונים מוקדמים אלו מבוססים על מחקר CheckMate 012 בשלב 1B, כאשר כל חולה במדגם נחשף לגישה שונה של טיפול לעיכוב PD-1 כטיפול קו-ראשון.

במחקר הראשון בחנו  החוקרים טיפול מונותרפי ב-Nivolumab בחולים עם NSCLC מתקדם ומצאו כי שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 23% מהחולים (12 מבין 52 חולים). חציון הישרדות ללא-התקדמות עם הטיפול הנ”ל עמד על 3.6 חודשים, אך חציון משך התגובה לטיפול טרם נקבע. חציון ההישרדות הכוללת עמד על 19.4 חודשים, ממצא שהוגדר ע”י החוקרים כראוי לציון. אולם, במאמר המערכת מסבירים הכותבים כי שיעורי התגובה האובייקטיבית של Nivolumab כטיפול קו-ראשון דומים לאלו שתועדו במחקרים להערכת הטיפול כקו-שני. חשוב מכך, שיעורי התגובה לא היו טובים יותר בהשוואה לטיפול המקובל כיום כקו-ראשון, כימותרפיה על-בסיס פלטינום.

במחקר השני ניתן Nivolumab בשילוב עם כימותרפי מבוססת-פלטינום. מהנתונים עלה כי שיעורי התגובה עמדו על 33-47% מהחולים בכל קבוצות הטיפול הכימותרפי. עם זאת, במאמר המערכת מסבירים הכותבים כי תוצאות אלו אינן חריגות ומדגישים כי שיעורי התגובה בתנאי טיפול קו-ראשון לא היו שונים משמעותית מאלו הצפויים מטיפול כימותרפי משולב, על-בסיס פלטינום, בלבד.

Journal of Clinical Oncology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה