Lung Cancer

טיפול ב-Crizotinib מביא לתוצאות טובות יותר מכימותרפיה בחלק מהחולים עם NSCLC (מתוך J Clin Oncol)

מנתונים חדשים עולה כי טיפול ב- Crizotinib(קסאלקורי) מביא לבקרה טובה יותר של מחלה תוך-גולגולתית, בהשוואה לטיפול כימותרפי, בחולים עם ממאירות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer), חיובית ל-ALK, עם גרורות מוחיות יציבות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Crizotinib הינה מולקולה קטנה המעכבת את ALK (Anaplastic Lymphoma Kinase), MET ו-ROS1. מחקר PROFILE 1014 בשלב 3, לאחרונה הדגים הישרדות ללא-התקדמות גבוהה יותר, שיעורי תגובה אובייקטיבית גבוהים יותר ותוצאים על-פי דיווח החולים אודות Crizotinib בהשוואה ל-Pemetrexed-Platinum בחולים עם ממאירות NSCLC חיובית ל-ALK, שלא קיבלו טיפול קודם והוכיח כי Crizotinib את טיפול קו-ראשון סטנדרטי באוכלוסיה זו.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להשוות באופן פרוספקטיבי את היעילות של טיפול תוך-גולגולתי ב- Crizotinibאל מול טיפול כימותרפי במשלב Pemetrexed-Platinum בחולים עם ממאירות מסוג NSCLC, חיובית ל-ALK, ועל-כן חילקו באקראי את המשתתפים לטיפול ב- Crizotinib במינון 250 מ”ג, פעמיים בשבוע (172 חולים) או טיפול כימותרפי תוך-ורידי (Pemetrexed במינון 500 מ”ג/מ”ר עם Cisplatin במינון 75 מ”ג/מ”ר או Carboplatin במינון 5-6 מ”ג/מ”ל/דקה כולם ניתנו כל שלושה שבועות למשך עד שישה מחזורים, 171 משתתפים).

שיעורי בקרת מחלה תוך-גולגולתית בקרב חולים עם גרורות מוחיות מטופלות היו גבוהים יותר משמעותית בקבוצת הטיפול ב- Crizotinib, בהשוואה לטיפול כימותרפי לאחר 12 שבועות (85% לעומת 45%, p<0.001) ולאחר 24 שבועות (56% לעומת 25%, p=0.006).

ההישרדות ללא-התקדמות הייתה ארוכה יותר משמעותית עם Crizotinib בהשוואה לכימותרפיה בקבוצת החולים עם גרורות מוחיות (יחס סיכון של 0.40, חציון של 9 חודשים לעומת 4 חודשים), בתת-קבוצה של חולים ללא גרורות מוחיות (יחס סיכון של 0.51, חציון של 11.1 לעומת 7.2 חודשים)  ובאוכלוסיה לפי כוונה לטפל (יחס סיכון של 0.45, חציון של 10.9 לעומת 7.0 חודשים).

החוקרים מצייניים כי במציאות, הם גם טיפלו בחולים רבים עם גרורות מוחיות לא-מטופלות חולים שלא קיבלו טיפול קרינתי למוח ב- Crizotinib עם תגובה טובה מאוד. בעקבות זאת, הם יכלו לדחות את הטיפול הקרינתי, העלול לגרום לתופעות לוואי רבות, כולל ירידה ביכולת תפקודית ויכולת אינטלקטואלית, למשך שישה חודשים ומעלה.

J Clin Oncol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה