Lung Cancer

תוצאות טיפול מונותרפי ב-Nivolumab בחולים עם NSCLC מתקדם

מספר מחקרים שפורסמו לאחרונה מצאו כי מנגנונים אימוניים משחקים תפקיד בגידולים מסוג NSCLC (או Non Small Cell Lung Cancer) והבנה טובה יותר של מערכת החיסון וזיהוי יעדים אפשריים במסלול הובילו לפיתוח תרכובות חדשות המכוונות כנגד PD-L1 (או Programmed Cell-Death Ligand 1) ויעדים אחרים עם יעילות ורעילות שונה.

במחקר בשלב I שכלל חולים עם גידולים סולידיים, Nivolumab – נוגדן חד-שבטי, הומאני, כנגד IgG4, ניתן במינונים עולים למשך עד 12 מחזורים לאורך שנתיים. במדגם החולים עם NSCLC, שכלל 129 חולים לאחר טיפולים רבים (55% מהם קיבלו לפחות שלושה קווי טיפול קודמים), שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 17% עם חציון משך תגובה של 74 שבועות. חציון ההישרדות עמד על 9.9 חודשים עם שיעורי הישרדות של 42% לאחר שנה ו-24% לאחר שנתיים.  עם זאת, חציון משך ההישרדות ללא התקדמות עמד על 2.3 חודשים בלבד.

תופעות הלוואי הנפוצות כללו תגובות עוריות (20%), תלונות גסטרואינטסינאליות (15%) וריאתיות (9%). הנתונים הצביעו על שכיחות נמוכה יותר של רעילות גסטרואינטסינאלית (2%) בהשוואה ל-Ipilimumab (שיעור של 20%). עם זאת, פגיעה ריאתית תועדה ב-6% מהמטופלים (8/129) עם שני מקרי תמותה. ב-49% מהמטופלים נערכה בדיקה להערכת ביטוי PD-L1 והוגדרה כביטוי של לפחות 5% תאי גידול בבדיקה אימונו-היסטוכימית ועדות ל-PD-L1 זוהתה ב-49% מהחולים.

הניסיון עם Nivolumab הוא עדיין בשלבים מוקדמים. שיעורי התגובה מבטיחים גם בחולים לאחר מספר קווי טיפול קודמים. חשוב לציין כי משך התגובה אינם ארוכים בד”כ עם טיפולים אלו. עם זאת, פרופיל הרעילות עדיין אינו מוגדר היטב ודורש מעקב נוסף, בעיקר אחר מקרים של פגיעה ריאתית, שהיא תופעת לוואי נפוצה עם תרופות רבות (דוגמת Gefitinib, Erlotinib, Gemcitabine) ויש לעקוב אחר מקרים אלו בשילוב Nivolumab עם תכשירים אחרים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה