Lung Cancer

השוואה בין Nivolumab מול Docetaxel לטיפול ב-NSCLC (מתוך N Engl J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת The New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) בהם תועדה התקדמות במהלך או לאחר טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום, ההישרדות הכוללת הייתה ארוכה יותר עם Nivolumab (אופדיבו) בהשוואה ל-Docetaxel (דוסטקסל).

מדובר במחקר אקראי, בתווית-פתוחה, בינלאומי, בשלב 3, במהלכו חולקו חולים עם NSCLC בהם תועדה התקדמות במהלך או לאחר טיפול כימותרפי משולב, מבוסס-פלטינום, לטיפול ב- Nivolumab במינון של 3 מ”ג לק”ג משקל גוף כל שבועיים או Docetaxel במינון של 75 מ”ג למטר רבוע כ שלושה שבועות. תוצא הסיום העיקרי היה שיעורי ההישרדות הכוללים.

ההישרדות הכוללת הייתה ארוכה יותר עם Nivolumab בהשוואה ל-Docetaxel. חציון ההישרדות הכוללת עמד על 12.2 חודשים בקרב 292 חולים שטופלו ב- Nivolumab ו-9.4 חודשים בקרב 290 החולים שטופלו ב-Docetaxel (יחס סיכון לתמותה של 0.73, p=0.002). לאחר שנה אחת, שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 51% עם Nivolumab לעומת 39% עם Docetaxel. עם מעקב נוסף, שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר 18 חודשים עמדו על 39% עם Nivolumab לעומת 23% עם Docetaxel. שיעורי התגובה עמדו על 19% עם Nivolumab לעומת 12% עם Docetaxel (p=0.02).

אעפ”י ששיעורי ההישרדות ללא-התקדמות לא נטו לטובת Nivolumab בהשוואה ל-Docetaxel (חציון, 2.3 חודשים לעומת 4.2 חודשים, בהתאמה), שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות לאחר שנה אחת היו גבוהים יותר עם Nivolumab בהשוואה ל-Docetaxel (19% לעומת 8%, בהתאמה).

Nivolumab לווה ביעילות גדולה עוד יותר בהשוואה ל-Docetaxel בכל נקודות הסיום בתתי-קבוצות שהוגדרו לפי רמות מוגדרות מראש של ביטוי ממברנת גידול (1% ומעלה, 5% ומעלה ו-10% ומעלה) של ליגנד PD-1 (Programmed Death).

שיעורי האירועים החריגים בדרגה 3 או 4 על-רקע הטיפול התרופתי עמדו על 10% בחולים שטופלו ב- Nivolumab, בהשוואה ל-54% בקרב המטופלים ב-Docetaxel.

N Engl J Med 2015; 373:1627-1639

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה