Lung Cancer

עליה בשיעורי סרטן ריאות בלא-מעשנים (מתוך כנס ה-WCLC)

משני מחקרים שהוצגו במהלך כנס ה- World Conference on Lung Cancerעולה כי שכיחות סרטן ריאות בחולים שמעולם לא עישנו מצויה במגמת עליה.

במסגרת המחקר השלימו החוקרים ניתוח רטרוספקטיבי של נתונים ממאגר נתונים פרוספקטיבי של חולים שטופלו במרכזם. מבין 2,170 חולים שהשלימו ניתוח סרטן ריאות בין מרץ 2008 ועד נובמבר 2014, 20% מעולם לא עישנו. חציון גיל המשתתפים בעת האבחנה עמד על 60 שנים, כאשר 67% מהם מעולם לא עישנו.

העליה השנתית בהיארעות סרטן ריאות בלא-מעשנים עלתה מ-13% בשנת 2008 ל-15%, 18%, 19%, 20% ו-28%, בשנים הבאות של המחקר, בהתאמה. עליה זו יוחסה לעליה אבסולוטית במספר הממאירויות, ללא שינוי ביחס בין לא-מעשנים ובין מעשנים בהווה או בעבר.

הסוגים ההיסטולוגים הנפוצים ביותר של סרטן ריאות כללו אדנוקרצינומה (54%) וקרצינואיד (27%).

במחקר זה, 52% מהחולים לא הציגו תסמינים ברורים. תסמינים ספציפיים, דוגמת כיח דמי, תוארו ב-11% מהחולים בלבד, ותסמינים לא-ספציפיים, דוגמת זיהום בחזה, תועדו ב-18% מהחולים. שיעור היה התסמין המייצג ב-34% מהחולים וממצאים אקראיים הובילו לאבחנת סרטן ריאות ב-36% מהמקרים.

במחקר אחר מצאו החוקרים כי ההיארעות של סרטן ריאות בחולים שלא עישנו מעולם מצויה במגמת עליה בארצות הברית. ממצאים אלו מבוססים על נתונים משלושה מרכזים רפואיים, עם הנתונים המשמעותיים ביותר עבור גידולים מסוג NSCLC. באחד המרכזים, לדוגמא, שיעור הלא-מעשנים עלה מ-8.9% בשנים 1990-1995 ל-19.5% בשנים 2011-2013.

החוקרים מסבירים כי השינוי בהיארעות NSCLC הייתה משמעותית והעליה תוארה במגוון אוכלוסיות רחב.

חולים לא-מעשנים עם אבחנה של NSCLC נטו להיות צעירים יותר, עם שכיחות גבוהה יותר של נשים. העליה בשיעור המקרים אינה נובעת מעליה אקראית באבחנה מוקדמת וחולים אלו אובחנו עם מחלה משמעותית קלינית ובשלב מתקדם.

מתוך כנס ה-WCLC (World Conference on Lung Cancer).

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה