Immunology

PBCs קשורים לירידה בתגובת נוגדנים למתן חיסונים בילדות (מתוך PLoS Medicine)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של PLoS Medicine, עולה כי חשיפה ל-PBCs (polychlorinated biphenyls) מורידה את התגובה האימונית של ילדים לחיסונים.

חומרים מזהמים, כגון PBCs, יכולים להיות אחראים באופן חלקי לעובדה, שחיסונים לא “תופסים” בחלק מהילדים. החוקרים מאמינים כי זוהי סיבה נוספת לכך שצריך להגן על ילדים ועל נשים הרות מפני חשיפה לחומרים כימיקלים מזהמים אלה.

החוקרים בדקו תגובות של חיסונים בשני מחקרי קוהורט באיי Faroe, ששם החשיפות הממוצעות ל-PBCs היו שונות במידה עצומה והיו גבוהות עד פי 10 לעומת הרמות הממוצעות באירופה הצפונית (היות והתזונה המסורתית כוללת שמן לווייתנים המזוהם ב-PBCs).

חשיפה ל-PBCs הוערכה החל מרמות בסרום האימהי בהיריון ובחלב וכלה בדגימות דם של הילדים.

במחקר השתתפו 119 ילדים, שנבדקו במהלך תקופה של 18 חודש. במחקר נמצאה קורולציה שלילית משמעותית בין חשיפה פרה נטלית ל-PBC ובין ריכוזי נוגדנים, בעיקר עבור טוקסואיד דיפתריה. תוצאות דומות נראו ב-129 ילדים בני 7 שנים, שהיו חשופים חשיפה פרה נטלית או פוסט נטלית ל-PBCs.

למרות שלרוב הילדים היו רמות נוגדנים מספיקות בכדי להגן עליהם בפני דיפתריה וטטנוס, ל-21% מהילדים בני 7 שנים היו ריכוזי נוגדנים לטוקסואיד דיפתריה מתחת לרמה הנדרשת להגנה לטווח הארוך.

תגובת הנוגדנים לטוקסואיד דיפתריה לאחר 18 חודש ירדה ב-24.4% עבור כל הכפלה של שילוב של משתנים של חשיפה פרה נטלית ל-PBC. יש לציין כי לחשיפה פוסט נטלית היו אפקטים דומים.

מחקר אפידמיולוגי זה של ילדים בריאים מספק עדות לירידה ביצירת נוגדנים (בשל חשיפה לחומרים מזהמים) לאחר חיסונים רוטיניים הניתנים לילדים. למרות שהפגיעה בתפקוד היא עדינה, תפקוד חיסוני לקוי שכזה יכול להפוך לחשוב קלינית כשתפקוד מערכת החיסון מאותגרת על ידי גורמים אחרים, כגון לידה מוקדמת, זיהום כרוני או מחלה אחרת.

לחוקרים יש את התמיכה של National Institute for Environmental Health Sciences and US EPA בכדי לחקור קבוצה גדולה של 500 ילדים החשופים ל-PBCs לפני ואחרי מתן מנת דחף של חיסון בגיל 5 שנים ושוב בגיל 7 שנים.

החוקרים מסכמים כי חומרים רבים, מלבד PBCs, ידועים כטוקסיים למערכת החיסון בניסויים בבעלי חיים וכי עלינו לקחת מידע זה ברצינות ולמנוע חשיפות כאלה בבני אדם.

PLoS Med 2006;3:e311

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • לראשונה בישראל: כנס בנושא אולטראסאונד וריאות ביילודים ופגים במעיני הישועה

    לראשונה בישראל: כנס בנושא אולטראסאונד וריאות ביילודים ופגים במעיני הישועה

    אתמול (25.9) נערך בבית החולים מעיני הישועה כנס ראשון מסוגו בארץ בנושא אולטראסאונד וריאות ביילודים ופגים. הכנס נהגה והובל על ידי ד”ר לודמילה לו סקיאבו ויינר וד”ר מריה סלוצקי, רופאות בכירות בטיפול נמרץ פגים וילודים במרכז הרפואי מעייני הישועה. בכנס השתתפו ניאונטולוגים ואחיות מומחיות מכל רחבי הארץ. הכנס כלל הרצאות תיאורטיות בנושאי אולטראסאונד ריאות ביילודים […]

  • טיפול ראשוני באפינפרין לתוך הטובוס עשוי להיות עדיף בהחייאה ביילודים בחדר הלידה (J Pediatr)

    טיפול ראשוני באפינפרין לתוך הטובוס עשוי להיות עדיף בהחייאה ביילודים בחדר הלידה (J Pediatr)

    מחקר חדש שפורסם ב-The Journal of Pediatrics הראה כי טיפול ראשוני באפינפרין לתוך הטובוס עשוי להיות עדיף במהלך החייאה ביילודים בחדר הלידה. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • הדור הבא של הפרוביוטיקה | פוסטביוטיקה | הרצאות זמינות לצפייה

    הדור הבא של הפרוביוטיקה | פוסטביוטיקה | הרצאות זמינות לצפייה

    במהלך החודש האחרון התקיימו שני וובינרים העוסקים בפוסטביוטיקה | הדור הבא של הפרוביוטיקה. להרצאת המפגש הראשון ומענה על שאלות השתלמות לחצו כאן להרצאת המפגש השני שהתמקדה בפוסטביוטיקה להפחתה משמעותית של תחלואת חורף בילדים לחצו כאן  

  • האם נוגדי-היסטמינים עלולים לעורר פרכוסים בילדים? (JAMA Netw Open)

    האם נוגדי-היסטמינים עלולים לעורר פרכוסים בילדים? (JAMA Netw Open)

    טיפול בנוגדי-היסטמינים מדור ראשון מלווה בעליה משמעותית בסיכון להופעת פרכוסים בילדים, עליה הבולטת במיוחד באלו בגילאי 6-24 חודשים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים מקוריאה השלימו מחקר חתך להערכת הסיכון לפרכוסים על-רקע טיפול בנוגדי-היסטמינים מדור ראשון. הם בחנו את הנתונים אודות 11,729 ילדים עם אירוע פרכוסי (ביקור בחדר מיון עם […]

  • מתן תוך-ניתוחי של דקסמתזון מפחית שימוש באופיואידים בילדים לאחר כריתת שקדים (Can J Anesthesia)

    מתן תוך-ניתוחי של דקסמתזון מפחית שימוש באופיואידים בילדים לאחר כריתת שקדים (Can J Anesthesia)

    מתן תוך-ניתוחי של מנה יחידה של דקסמתזון בילדים שעברו ניתוח כריתת שקדים תחת הרדמה כללית הפחית את הצורך בטיפול באופיואידים סביב ההתערבות הניתוחית, ללא עליה בסיכון לדימום לאחר-ניתוח, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Canadian Journal of Anesthesia. החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת ההשפעה של דקסמתזון תוך-ניתוחי על צריכת אופיואידים בילדים עד גיל […]

  • פעילות גופנית מפחיתה סיכון לאשפוזים בקשישים (Am J Prev Medicine)

    פעילות גופנית מפחיתה סיכון לאשפוזים בקשישים (Am J Prev Medicine)

    הקפדה על תכנית אימונים מובנית מלווה בסיכון מופחת לאשפוזים מכל-סיבה בקרב קשישים, עם הבדלים בתועלת לפי מגדר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Preventive Medicine. מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל 718 קשישים (גיל ממוצע של 69.5 שנים, 76.5% נשים) שלקחו חלק בתכנית אימונים מובנית ופרטנית בחדר כושר פרטי. המשתתפים השלימו אימונים […]

  • מנות דחף של חיסון כנגד קורונה עשויות לקצר את המחזור החודשי בנערות (J Adolescent Health)

    מנות דחף של חיסון כנגד קורונה עשויות לקצר את המחזור החודשי בנערות (J Adolescent Health)

    מנת דחף של חיסון כנגד קורונה מלווה במחזורי ווסת קצרים יותר בנערות מתבגרות במהלך ארבעת החודשים לאחר קבלת החיסון, בפרט באלו שהיו בשלב הפוליקולארי, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of Adolescent Health. החיסון לא השפיע על הדימום, כאב, או תסמינים אחרים של המחזור החודשי. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דיווחים אודות שינויים במחזור […]

  • הופעה מוקדמת של שומות בילדים והשלכותיה העוריות, ההתפתחותיות, הפסיכולוגיות והאנדוקריניות (PEDIATRICS)

    הופעה מוקדמת של שומות בילדים והשלכותיה העוריות, ההתפתחותיות, הפסיכולוגיות והאנדוקריניות (PEDIATRICS)

    מאמר שפורסם לאחרונה בעיתון ה-PEDIATRICS עוסק במהלך הטבעי של שומות שהופיעו מוקדם בילדות, והוא הראשון להעריך את הקשר בין הופעה מוקדמת של שומות בילדים לבין השלכות גופניות, התפתחותיות ורגשיות אפשריות. ד"ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את המאמר, ומוסיף מהערותיו.

  • ויטיליגו מלווה בשיעור גבוה של הפרעות פסיכיאטריות בילדים כהי־עור (JAAD International)

    ויטיליגו מלווה בשיעור גבוה של הפרעות פסיכיאטריות בילדים כהי־עור (JAAD International)

    בילדים כהי־עור עם ויטיליגו שיעור גבוה יותר משמעותית של הפרעות פסיכיאטריות, כולל דכאון, מחשבות אובדניות והפרעות התנהגות, בהשוואה לביקורות תואמות ללא ויטיליגו, כך עולה מתוצאות מחקר מקרה-ביקורת שפורסמו בכתב העת JAAD International. המחקר הרטרוספקטיבי, מקרה-ביקורת, נערך בבית החולים Texas Children’s Hospital ביוסטון וכלל 327 ילדים עם ויטיליגו ו-981 ביקורות תואמות ללא ויטיליגו. גיל המשתתפים הממוצע […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה