Cognitive Function

השוואת השפעות החלפת מסתם בניתוח לעומת TAVR על התפקוד הקוגניטיבי (J Am Coll Cardiol Cardiovasc Interv.)

בחולים עם ליקוי קוגניטיבי ייתכן שיפור גדול יותר בתפקוד הקוגניטיבי לאחר פרוצדורת TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement) בהשוואה לניתוח להחלפת מסתם הוותין, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JACC Interventional Cardiology.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר PARTNER 3 (Safety and Effectiveness of the SAPIEN 3 Transcatheter Heart Valve in Low-Risk Patients with Aortic Stenosis) אודות 1,000 חולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין, אשר חולקו באקראי להחלפת מסתם בניתוח או בצנתור.

מהנתונים עולה כי בחולים עם תפקוד קוגניטיבי נמוך יותר לאחר פרוצדורת החלפת מסתם בצנתור תועד שיפור קוגניטיבי גדול יותר 30 ימים ושנה לאחר הפרוצדורה, בהשוואה לאלו בהם בוצעה החלפת מסתם וותין בניתוח. עם זאת, בחולים עם תפקוד קוגניטיבי תקין בתחילת המחקר תועד שיפור רק במהלך 30 הימים הראשונים, אך לא תועד שיפור נוסף לאחר שנה אחת.

ממצאי המחקר, בשילוב עם מחקרים קטנים קודמים, מציעים כי ייתכן שיפור בתפקוד הנוירו-קוגניטיבי לאחר פרוצדורת החלפת מסתם וותין בצנתור בחלק מהחולים עם הפרעה בתפקוד הקוגניטיבי.

החוקרים מסבירים כי חולים עם מדד מיני-מנטל נמוך יותר עשויים להיות מועמדים מתאימים לפרוצדורת החלפת מסתם וותין בצנתור, לאחר דיון צוותי בו שוקלים את היתרונות והסיכונים של כל גישת טיפול.

J Am Coll Cardiol Cardiovasc Interv. Published online November 16, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • שינויים חריגים בקצב הלב מלווים בסיכון מוגבר לתמותה בחולי סוכרת (מתוך כנס ה-EASD)

    שינויים חריגים בקצב הלב מלווים בסיכון מוגבר לתמותה בחולי סוכרת (מתוך כנס ה-EASD)

    הפרעה בשונות היומית בקצב הלב מלווה בסיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים ותמותה מכל-סיבה בחולים עם סוכרת רבת-שנים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Association for the Study of Diabetes. החוקרים בחנו את הנתונים אודות 349 חולים עם סוכרת מסוג 2 (81%) או מסוג 1 ממחקר CHAMPION; כמחציתם היו נשים ובגיל ממוצע […]

  • הגבלת צריכת מלח עשויה לסייע במניעת פרפור פרוזדורים (JAMA Netw Open)

    הגבלת צריכת מלח עשויה לסייע במניעת פרפור פרוזדורים (JAMA Netw Open)

    הפחתת צריכת מלח בחולים עם צריכת נתרן יומית גבוהה ובסיכון גבוה לפרפור פרוזדורים עשויה להפחית את הסיכון להיארעות הפרעת הקצב, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים מסבירים כי אין מחקרים רבים להערכת הקשר בין צריכת נתרן ובין הסיכון לפרפור פרוזדורים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין צריכת […]

  • תוצאות מבטיחות ל-Naloxone לשיפור הישרדות לאחר דום לב מחוץ לכותלי בית חולים (JAMA Netw Open)

    תוצאות מבטיחות ל-Naloxone לשיפור הישרדות לאחר דום לב מחוץ לכותלי בית חולים (JAMA Netw Open)

    מתן Naloxone ע”י צוותי רפואה דחופה מלווה בשיעורים גבוהים יותר של חזרת דופק ספונטאני והישרדות עד לשחרור מבית חולים של חולים עם דום לב מחוץ לכותלי בית החולים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. מדגם המחקר כלל 8,195 מבוגרים עם דום לב מחוץ לכותלי בית החולים אשר טופלו ע”י צוותי […]

  • האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    מתוצאות מחקר חדש בראשות דר’ יעל לוסטיג מהמרכז הרפואי שיבא ברמת גן עולה כי Xanthelasma Palpebrarum, המתאפיינת בנגעים צהבהבים על העפעפיים, אינה מלווה בסיכון מוגבר לדיסליפדימיה או מחלות לב וכלי דם. החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת במרכז יחיד בישראל ובחנו את הנתונים אודות 35,452 משתתפים (גיל ממוצע של 52.2 שנים, 69% גברים) שעברו בדיקות סקר רפואיות […]

  • ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 3: בקרב מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה, הסיכונים הטרומבוטיים מחד גיסא, והדימומיים מאידך גיסא, מתחרים זה בזה ומובילים לתהליך קבלת החלטות מורכב סביב תקופת הניתוח. נביא כאן את ההנחיות של המכללה האמריקנית לרופאי חזה לייעול הניהול הסב-ניתוחי (Perioperative) של טיפול נוגד קרישה. לפי הנחיות אלו, התקופה הסב-ניתוחית מתחילה שבוע לפני ההתערבות, ומסתיימת כ-4 שבועות לאחר מכן.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה