כלכלת בריאות

תגובת המערכת למאמר על הכינים

במרבית המקרים של הדבקות בכינים, הסימפטום העיקרי הוא אכן הגירוד והם אינם מהווים סיבה לדאגה קלינית נוספת. רק במקרים בהם גירוד מאסיבי גרם לשריטות בקרקפת, יש חשש מזיהום משני שעלול להיגרם עקב שבירת העור וחשיפתו לחידקים עוריים, שמתבטא בפצעים מוגלתיים והגדלה של בלוטות לימפה. מכיוון שרק כינת הגוף היא נשאית של מחוללי מחלות באדם, גם במקרים של הזדהמות הפצעים, הסכנה הקלינית היא נמוכה יחסית.

קיימת אפשרות לטיפול בהדבקה ב Trimethoprom/Sulfamethoxazole למשך 10 ימים במינון של 8 mg/kg/day . יש לציין כי אפשרות זו אינה מאושרת על ידי ה- FDA .

ממחקר שהשווה טיפול ב- permehrin 1% מול טיפול ב- (TMP/SMX (resprim מול טיפול משולב עולה כי טיפל משולב מהווה אפשרות טיפולית יעילה. כעבור 4 שבועות מהטיפול, אחוזי ההצלחה היו 72%, 78% ו 92.5% בהתאמה. לא נצפו תופעות לוואי או סיבוכים חמורים באף אחת בקבוצות הטיפול. (Pediatrics 2001 Mar;107(3)E30)

עורכי המחקר ממליצים כי אפשרות הטיפול המשולב תישמר למקרים בהם היה כשל טיפולי של מספר אפשרויות טיפול אחרות, או למקרים בהם קיים חשד לעמידות.

אפשרות נוספת לטיפול היא מתן פומי של נוגד הטפילים ivermectin במתן חד פעמי במינון של 200mcg/kg . גם התוויה זו לטיפול בכינים אינה מאושרת על ידי ה- FDA , והיא שמורה למקרים של עמידות לטיפולים הקיימים.

בקשר לאאזינופיליה: בסקירת ספרות לא נמצאו מאמרים בנוגע לקשר בין שני המצבים מלבד מחקר אחד שבדק 50 ילדים עם בלוטות לימפה מוגדלות מסיבות שאינן ממאירות. מחקר זה מעלה את ההשערה כי נוכחות טפילים (טפילי מעיים, כינים ופרעושים) מהווה את הסיבה להגדלה לא ממאירה של בלוטות לימפה. בבלוטות נמצאה כמות גבוהה של אאיזינופילים כמעט בכל המקרים וייתכן שהעלייה בכמות האאיזינופילים נגרמה גם היא בעקבות נוכחות הטפילים ולא להיפך. ( (J-Egypt-Soc-Parasitol. 1991 Aug; 21(2): 363-72

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה