עדכוני אבולה: ביקורת על יו”ר ה-CDC בשל האשמת האחות שנדבקה בטקסס כמי שלא מילאה ההנחיות (מדסקייפ)

המקרה השני של אבולה בארה”ב, שבו נדבקה אחות שטיפלה בתומס אריק דונקן, האדם הראשון שאובחן בארה”ב כחולה באבולה (שנפטר ב-8/10) , מעורר דאגה בקרב רשויות הבריאות בארה”ב. עדיין לא ברור כיצד נדבקה האחות למרות ההיערכות והשימוש בציוד המגן ויישום כללי הזהירות.

הצהרת מנהל ה-CDC האמריקאי לתקשורת , ד”ר פרידן, שככל הנראה ההדבקה נגרמה בשל איזושהי הפרה של כללי הבטיחות עוררה סערה וזעם ואיגוד האחיות האמריקאי שתקף את פרידן וטען שאין להפוך את האחות לשעירה לעזאזל כאשר ברור שלא קיבלה את ההדרכה והכלים המתאימים להימנע מההדבקה.

בתגובה לכך אמר פרידן שאינו מאשים את האחות ונראה שהנושא של מניעת התפשטות אבולה הוא מורכב ומסובך יותר ממה שה-CDC העריך עד כה, ושיש מקום לבחון מחדש את הגישה והאמצעים למניעת התפשטות של וירוס האבולה.  

לדיווח במדסקייפ

על הצהרתו של ד”ר פרידן שבה ניתן היה להבין שהאחות שנדבקה לא פעלה בהתאם להנחיות, אפשר לאמר שככל הנראה  זו הייתה הצהרה אומללה. ע”פ דיווח נוסף במדסקייפ מומחים רבים תקפו את פרידן וטענו שזו לא הייתה במקומה, ושעיקר תשומת הלב צריכה להיות מופנית לכך שבתי החולים בארה”ב אינם מוכנים ככל הנראה עדיין להתמודד עם אבולה, ושיש להשלים ביצוע ההדרכות ומתן האמצעים הדרושים להתמודדות זו.

לדיווח במדסקייפ

בתוך כך הכריז אמש ה-WHO שאיום האבולה הוא מצב החירום הבריאותי הרציני ביותר על בריאות העולם בעת האחרונה. למעלה מ-4,000 איש כבר נפטרו בשל הנגיף ותועדו למעלה מ-8,000 מקרי תחלואה.

בהודעת יו”ר אירגון ה-WHO , מרגרט צ’אן, נמתחה ביקורת על אי השוויון הכלכלי והחברתי בעולם שבא לידי ביטוי בכך שמרבית המתים והנדבקים הם ממדינות עניות וחלשות ושפיתוח של טיפול וחיסון החל רק לאחר שעלה החשש שהאבולה עלול להגיע גם למדינות העשירות…

לדיווח ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה