מחזור יחיד של אימוני כוח מביא לשיפור בתפקוד הזיכרון (Acta Psychol)

מחזור יחיד וקצר של אימוני תנגודת שמבוצע יד לאחר משימת למידה ויזואלית מביא לשיפור הזיכרון האפיזודי בכ-10%, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהדורת אוקטובר של כתב העת Acta Psychologica.

החוקרים מצאו כי אימוני תנגודת במשך 20 דקות בלבד הביאו לשיפור הזיכרון של סדרת תמונות שהוצגו למשתתפים 48 שעות קודם לכן. מהנתונים עולה כי אין צורך בפעילות גופנית בהיקף גדול בכדי להביא לשיפור בתפקוד המוח.

בתחילת המחקר, 48 משתתפים צפו בסדרה של 90 תמונות על מסך מחשב. התמונות חולקו באופן שווה וכללו תמונות חיוביות, דוגמת ילדים על מגלשת מים; תמונות שליליות, דוגמת גופות שהוטל בהם מום; ותמונות נייטראליות, דוגמת תמונות של שעונים.

כל משתתף ישב על מכשיר אימוני תנגודת , אך רק מחצית מהמשתתפים התבקשו להשתמש במכשיר ולכווץ וליישר את הרגליים במאמץ אישי מקסימאלי חמישים פעמים. המחצית השניה של המשתתפים ישבו על הכיסא ונתנו למכשיר או לחוקרים להניע את רגליהם. במהלך הפעילות נמדדו לחץ הדם, קצב הלב ורמות סמנים הקשורים בדחק.

48 שעות מאוחר יותר, המשתתפים שבו למעבדה ונחשפו לאותן 90 תמונות אליהן נחשפו במהלך המפגש הראשון, כמו גם 90 תמונות חדשות.

כל המשתתפים זכרו את התמונות החיוביות והשליליות טוב יותר מאשר את התמונות הנייטראליות ולא זוהה הבדל בשיעורי זיהוי בין תמונות חיוביות ושליליות. עם זאת, תועדו הבדלים בין המשתתפים על-בסיס התגובה לאימוני תנגודת, באלו עם התגובה הפיזיולוגית הגבוהה ביותר זיכרון תמוונת נייטראליות לא היה טוב כמו משתתפים עם תגובה פיזיולוגית נמוכה לאותה התערבות.

ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם התיאוריה לפיה מיצוק בזמן דחק חד עשוי לסייע בשיפור הזיכרון הרגשי, אך לא מיידע נייטראלי.

Acta Psychol. 2014;153:13-19

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה