אין סימנים עדיין להשתלטות על התפרצות האבולה במערב אפריקה המוגדרת כגדולה והחמורה ביותר ב-40 השנה האחרונות (מדסקייפ)

בכירים ב-WHO והאומות המאוחדות (UN) הכריזו היום כי התפרצות האבולה במערב אפריקה אינה מראה כל סימנים לדעיכה, ואפילו להיפך, היקף ההתפרצות גדל על אף המאמצים לעצור אותה. בהודעה שנמסרה במסיבת עיתונאים מסרו הבכירים כי התפרצות אבולה זו היא הגדולה, החמורה והמורכבת ביותר ב-40 השנה האחרונות.

עוד נמסר כי מדובר באיום גלובלי על בריאות הציבור הדורש תיאום עולמי. עם זאת, הדוברים הביעו ביטחון ביכולתם להדביר את ההתפרצות.

ה-WHO פירסם “מפת דרכים” לפעילות בינלאומית לעצירת ההתפרצות שמטרתה לעצור  את ההדבקה ברחבי העולם בתוך 6-9 חודשים, כאשר בתוך כך יינתן מענה מהיר להשלכות האפשריות של התפשטות בינלאומית של הנגיף.

ע”פ בכיר אחר מה-WHO , ד”ר פוקודה, שחזר ממערב אפריקה, הבעיה הקשה ביותר היא חוסר במשאבים לטיפול אנשים שנדבקו בנגיף. זיהומים חדשים ממשיכים להתרחש במשפחות וקהילות ואנשים רבים נשארים בבתיהם גם אם מישהו מהמשפחה נדבק וזאת בשל מחסור במיטות בבתי החולים או ביכולת להוביל נדבקים לבתי החולים. 

בכיר אחר, ד”ר נברו ציין במסיבת העיתונאים שאחד הדגשים בפעילות המתוכננת היא לחזק את התקשורת והעברת המידע על מימדי ההתפרצות באיזורים הנגועים, ובמיוחד לוודא שהמידע שיש בידי הציבור באשר לכללי התנהגות למנוע הדבקות זמין ונכון.

מאמץ נוסף מכוון להרחיב את מס’ עובדי הבריאות ומיטות הטיפול, והמזון והציוד באיזורים הבעייתיים.

בעיה נוספת שהוצגה במסיבת העיתונאים היא תחושת הבידוד והנידוי של אנשים שנדבק בנגיף אשר בלאו הכי נמצאים במצוקה קשה.

נכון להשבוע ההערכה היא ל-3,500 מקרי הידבקות באבולה ולמעלה מ-1900 מקרי מוות בליבריה, סיאה ליאונה, וגינאה. בניגריה, היקף ההתפרצות קטן יותר ומרבית המקרים קשורים לאנשים שהגיעו בטיסה מליבריה.  בסוף אוגוסט הודיעה סנגל על מקרה האבולה הראשון במדינה, גם כאן ע”י נוסע שהגיע מחוץ למדינה.

במהלך שבוע זה יתקיים כינוס של מדענים בהנהלת ה-WHO בג’נבה בכדי להעריך את הטיפולים הנסיוניים המבטיחים ביותר, או החיסונים שעשויים להילחם בהתפרצות.

לדיווח במדסקייפ

בתוך כך, מדווח היום כי הרופא השלישי שנדבק באבולה יגיע בקרוב לארה”ב לקבלת טיפול. עדיין לא ברור היכן יאושפז הרופא השלישי. שני המטופלים הראשונים שנדבקו באבולה אושפזו וגם שוחררו בינתיים מבית החולים אמורי באטלנטה.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה