קיצוב לבבי ארבע-קוטבי עדיף על קיצוב דו-קוטבי (מתוך כנס ESC)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי קיצוב באמצעות אלקטרודה ארבע-קוטבית של החדר השמאל מביא לירידה דרמטית בשיעור הסיבוכים בעקבות השתלת קוצבי CRT (Cardiac Resynchronization Therapy), כך דיווחו חוקרים במהלך כנס ה-ESC (European Society of Cardiology).

מדגם המחקר כלל 1,068 חולים, כאשר 335 חולים חולקו לקבוצת טיפול בקוצב עם אלקטרודה דו-קוטבית ו-702 חולים חולקו לטיפול בקוצב עם אלקטרודה ארבע-קוטבית. לאחר השחרור מבית החולים, החולים היו במעקב למשך עד שישה חודשים. בתום תקופה זו, החוקרים הצליחו לאסוף נתונים אודות 288 חולים שטופלו תחילה בקוצב דו-קוטבי, כמו גם 628 מהחולים שטופלו בקוצב ארבע-קוטבי. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 68 שנים והם גויסו מ-63 מרכזים ב-13 מדינות.

תוצא הסיום העיקרי של המחקר היה שילוב אירועים הקשורים באלקטרודות בחדר השמאלי במהלך הניתוח. מהנתונים עולה כי 22.29% מהחולים לאחר השתלת קוצב דו-קוטבי פיתחו אירועים אלו, זאת בהשוואה ל-13.20% מהמטופלים בקוצב ארבע-קוטבי (ירידה של 40.8% בסיכון היחסי לאירועים, כאשר ההבדל היה מובהק סטטיסטית). החוקרים מדווחים כי שיעור האירועים במהלך הניתוח ולאחר הניתוח עמד על 14.03% מהחולים שטופלו בקוצב ארבע-קוטבי, בהשוואה ל-23.14% מהמטופלים בקוצב דו-קוטבי.

התועלת של הטיפול נבעה בעיקר עקב ירידה בסיבוכים עקב הצורך ברביזיה של מיקום נקודות הגירוי. 5.98% מהחולים שעברו השתלת קוצב ארבע-קוטבי פיתחו סיבוכים בתר-ניתוחיים, זאת בהשוואה ל-13.73% מהחולים לאחר השתלת קוצב דו-קוטבי (ירידה של 56%, p<0.0001).

בנוסף, תועדו פחות סיבוכים לאחר הניתוח בקבוצת המטופלים בקוצב ארבע-קוטבי, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

הבטיחות והיעילות של הקוצב הארבע-קוטבי, St. Jude Medical Quarter מספקות אפשרויות נוספות לטיפול יעיל בסיבוכי קוצב, בהשוואה למערכות המבוססות על קיצוב דו-קוטבי.

מתוך כנס ESC

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה