הערכת תוצאות שילוב Panitumumab עם FOLFOX4 כטיפול קו-ראשון לממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום (Ann Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Oncology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, ללא מוטאציה בגן KRAS, שילוב Panitumumab (וקטיביקס) עם משטר FOLFOX4 הביא לשיפור שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ושיעורי התגובה האובייקטיבית וכן תועד שיפור בשיעורי ההישרדות הכוללים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ממחקר PRIME (Panitumumab Randomized trial In combination with chemotherapy for Metastatic colorectal cancer to determine Efficacy) עלה כי שילוב Panitumumab עם FOLFOX4 הביא לשיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות, בהשוואה למשלב FOLFOX4 כטיפול קו-ראשון בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, ללא מוטאציה בגן KRAS.

במסגרת המחקר המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Panitumumab במינון 6.0 מ”ג לק”ג כל שבועיים עם FOLFOX4 (קבוצה 1) או FOLFOX4 (קבוצה 2). הניתוח התיאורי הנוכחי תוכנן מראש להערכת הבטיחות והיעילות 30 חודשים לאחר גיוס החולה האחרון למחקר.

1,183 חולים חולקו באקראי לאחד משני משטרי הטיפול. חציון שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 10 חודשים בקבוצה הראשונה ועל 8.6 חודשים בקבוצה השניה (יחס סיכון של 0.80, P=0.01). חציון שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 23.9 חודשים ועל 19.7 חודשים, בהתאמה (יחס סיכון של 0.88, p=0.17). מניתוח שיעורי ההישרדות המעודכנים (למעלה מ-80% מהחולים ששרדו) עלה שיפור בשיעורי ההישרדות הכוללים בקבוצת ההתערבות (יחס סיכון של 0.83, p=0.03).

פרופיל תופעות הלוואי של הטיפול התרופתי היה דומה לפרופיל שתואר במחקר הראשי.

ממצאי המחקר תומכים בפרופיל סיכון-תועלת חיובי למשלב Panitumumab עם FOLFOX4 בחולים שלא קיבלו טיפול קודם עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, ללא מוטאציה בגן KRAS. בדיקת KRAS היא קריטית בבחירת החולים המתאימים לטיפול ב- Panitumumab.

Ann Oncol. 2014;25(7):1346-1355

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה