האם סיגריות אלקטרוניות מעודדות עישון בקרב ילדים? (Nicotine Tob Res.)

ממחקר חדש, שתוצאותיו פורסמו במהלך חודש אוגוסט בכתב העת Nicotine and Tobacco Research, עולה כי מתבגרים ובני נוער שמעולם לא עישנו סיגריות נוטים לנסות סיגריות אלקטרוניות.

החוקרים כותבים כי הם מוטרדים מאוד מהשימוש בניקוטין בצעירים, ללא קשר למקור הניקוטין, בין אם מדובר בסיגריות קונבנציונאליות, סיגריות אלקטרוניות, או מוצרי טבק אחרים. מעבר לפוטנציאל הממכר של ניקוטין, המרכיב הנ”ל עשוי גם לפגוע בהתפתחות המוח של מתבגרים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים נתונים מסקרי National Youth Tobacco Survey לשנים 2011, 2012 ו-2013, שכללו תלמידים בחטיבות ביניים ותיכונים.

מהנתונים עולה כי למעלה מרבע מיליון צעירים שמעולם לא עישנו סיגריות, ניסו סיגריות אלקטרוניות במהלך שנת 2013. מספר זה מצביע על עליה של פי שלוש בשיעור המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות, מ-79,000 משתתפים בשנת 2011 ל-263,000 משתתפים בשנת 2013.

בהשוואה לאלו שמעולם לא השתמשו בסיגריות אלקטרוניות, אלו שמעולם לא עישנו סיגריות קונבנציונאליות אך השתמשו בסיגריות אלקטרוניות טענו בסבירות גבוהה כמעט כפליים כי בעוונתם לעשן סיגריות קונבנציונאליות.

מבין הצעירים שלא-מעשנים, שהשתמשו אי-פעם בסיגריות אלקטרוניות, 43.9% דיווחו כי בכוונתם לעשן סיגריות קונבנציונאליות במהלך השנה הקרובה, זאת בהשוואה ל-21.5% מאלו שמעולם לא השתמשו בסיגריות אלקטרוניות.

העליה במספר הצעירים המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות עשויה להטריד הורים רבים ואת מומחי בריאות הציבור, בעיקר מאחר ובקרב אלו שהשתמשו בסיגריות אלקטרוניות תועד סיכוי גבוה כמעט כפליים לדווח על כוונה לעשן סיגריות קונבנציונאליות, בהשוואה לצעירים שמעולם לא ניסו סיגריות אלקטרוניות.

Nicotine Tob Res. Published online August 20, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה