בסיס העדויות לתותבים המשמשים בניתוחים ראשוניים להחלפת מפרק הירך (Br J Sports Med.)

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Sports Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש בו ביקשו לבחון את היקף השימוש בתותבים ללא עדויות מוצקות התומכות בשימוש בהם בניתוחי להחלפה מלאה של מפרק הירך. מהנתונים עולה כי עבור רבע מהתותבים הזמינים למנתחים אורתופדים באנגליה וויילס אין עדויות מוצקות.

החוקרים ערכו סקירה שנועדה לבחון את השימוש בתותבים בניתוחים ראשוניים להחלפה מלאה של מפרק הירך, לאחר חיפוש במאגרי PubMed, Cochrane, Embase, OVID ו-Google, בחיפוש אחר מאמרי סיקור-עמיתים בנושא העדויות התומכות בתותבים שונים. התוצא העיקרי של הסקירה היה דרגת העדויות המצביעה על תועלת קלינית לתותב בשימוש בניתוחים ראשוניים להחלפה מלאה של מפרק הירך.

מהסקירה הסיסטמית עלה כי ל-24% (57/235) מבין כלל השתלים שהיו זמינים למנתחים בניתוחים להחלפת מפרק הירך בבריטניה לא היו עדויות התומכות בתועלת הקלינית. יתרה מזאת, 7.8% מרכיבים ששימשו בניתוחים להחלפת מפרק הירך בשנת 2011 בבריטניה (617 מבין 136,593 רכיבים) הושתלו ללא עדויות זמינות המצביעות על התועלת הקלינית.

החוקרים מציינים כי אחת המגבלות העיקריות של הסקירה נובעת מהדרישה להכללה בסקירה של מחקרים שציינו מפורשות את שם התותב בפרסום המאמר. עוד ייתכן כי לא זוהו כל העדויות לחלק מהתותבים בשלב מוקדם, במידה והם נבחנים במחקרים הנערכים בימים אלו.

Br J Sports Med. 2014;48(15):1198 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה