משרד המשפטים האמריקאי הודיע על סגירת החקירה בנושא מחקר ה-PLATO שהיווה את הבסיס לאישור הטיקרגלור (ברילינטה) (מתוך מדסקייפ)

ע”פ דיווח במדסקייפ, משרד המשפטים האמריקאי השלים את חקירתו בנושא מחקר ה-PLATO אשר היווה כזכור את המחקר המרכזי שהוביל לאישור ticagrelor (ברילינטה, אסטרהזנקה) , ואינו עומד לבצע כל פעילות נוספת בנושא.

כפי שדווח בעבר המחקר ספג ביקורת ועלו טענות, בעיקר מצד קבוצת חוקרים בראשותו של ד”ר ויקטור סרברואני, לכך שהמחקר היה מוטה, בסדרת מאמרים שפורסמה בעתונות המקצועית הבינ”ל.

אחד מהחוקרים הראשיים של PLATO , ד”ר רוברט הרינגטון התייחס לידיעה ובירך עליה תוך שהוא מבקר את העתונות המקצועית אשר נתנה במה למאמרים שתקפו את PLATO בטענה שלא היו ראויים לפירסום.  גם החוקר הראשי של PLATO ד”ר לארס ולנטיין התייחס וציין שלא היה ידוע להם בוודאות עד היום שמתקיימת חקירה על בסיס האשמותיהם של ד”ר סרברואני ודיניקולנטוניו ושעד כה לא הייתה אליו או לחוקרים ראשיים אחרים של ה-PLATO פנייה כלשהי ממשרד המשפטים. הוא הביע תקווה שבכך הגיע הסוף למחלוקת המדעית סביב המחקר.

באשר לספקות לגבי התועלת של טיקגרלור במטופלים בצפון אמריקה (כזכור התוצאות במחקר ה-PLATO עבור המטופלים בצפון אמריקה היו שליליות עבור מטופלי הטיקגרלור בהשוואה לקלופידוגרל) , אלו אמורים לקבל כעת מענה במחקר ה- PEGASUS שצפוי להתפרסם בשנה הבאה ואשר יכלול כ-21,000 משתתפים.

בהודעת החברה מצויין גם כי מחקרים נוספים עומדים להתפרסם בעתיד ביניהם מחקר SOCRATES הבוחן את טיקגרלור בשבץ איסכמי חד או שבץ חולף (TIA) , וכן ה-THEMIS במטופלים עם סוכרת סוג 2 וטרשת עורקים. מחקר נוסף, מחקר ה-EUCLID גם השלים לאחרונה את גיוס המשתתפים ובו ייבחן טיקגרלור במטופלים עם טרשת עורקים מפושטת (PAD) .

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה