מדוע ילדים סופגים קרינת גלי מיקרו יותר ממבוגרים? (Journal of Microscopy and Ultrastructure)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Microscopy and Ultrastructure מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי קיים סיכון משמעותי לילדים ומתבגרים עקב חשיפה לקרינת גלי מיקרו. במבוגרים קיים סיכון נמוך יותר, אך אמיתי. מהנתונים עולה כי ילדים סופגים כמות גדולה יותר של קרינת גלי מיקרו, כאשר עוברים פגיעים עוד יותר מילדים ולכן על נשים הרות להימנע מחשיפת העוברים לקרינה זו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הדמיה ממוחשבת באמצעות בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית הינה הדרך היחידה המאפשרת לקבוע ספיגה של קרינת גלי מיקרו ברקמות ספציפיות בילדים. ילדים סופגים כמות גדולה יותר של קרינת גלי מיקרו, בהשוואה למבוגרים, זאת מאחר ורקמות המוח שלהם סופגות טוב יותר, הגולגולות שלהן דקות יותר והגודל היחסי שלהם קטן יותר.

קרינת גלי מיקרו ממכשירים אלחוטיים הוגדרה כקרצינוגן אפשרי לבני אדם. ילדים מצויים בסיכון גבוה יותר ממבוגרים בעקבות חשיפה לכל קרצינוגן. מאחר ותקופת החביון הממוצעת בין חשיפה ראשונית ואבחנה של גידול עשויה להגיע לעשרות שנים, לעיתים גידולים שהתפתחו בילדים אינם מאובחנים עד לבגרות. עוברים פגיעים במיוחד לחשיפה לקרינת גלי מיקרו. חשיפה לקרינת גלי מיקרו עשויה להביא לניוון של שכבת המייאלין המגנה העוטפת תאי עצב במוח.

צעצועים הפולטים קרינת גלי מיקרו נמכרים לשימוש ע”י יילודים ופעוטות. דמנציה דיגיטאלית תועדה בילדים בגילאי בית-ספר. באחד המאמרים בספרות תוארו תוצאות הנחת מכשירי טלפון ניידים בחזיות של נערות מתבגרות, עם התפתחות מספר גידולי שד ראשוניים מתחת לאזורים בהם הונחו מכשירי הטלפון.

מגבלות החשיפה לקרינת גלי מיקרו נותרה על כנה במהלך 19 שנים. כל יצרני מכשירי הטלפון החכמים מקפידים על צירוף אזהרה המתארת את המרחק המינימאלי עליו יש לשמור ממכשיר הטלפון בכדי לא לעלות על הגבולות המוגדרים לחשיפה לקרינת גלי מיקרו. סף החשיפה למחשבים ניידים ומחשבי כף יד נקבע כאשר המכשירים מצויים במרחק של 20 סנטימטרים מהגוף.

בבלגיה, צרפת, הודו וממשלות של מדינות טכנולוגיות אחרות נקבעים חוקים ואזהרות בנוגע לשימוש במכשירים אלחוטיים בילדים.

Journal of Microscopy and Ultrastructure, 15 July, 2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה