הערכת החלפת טיפול בין Clopidogrel ו-Prasugrel בחולים עם תסמונת כלילית חדה (Circ Cardiovasc Interv)

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation: Cardiovascular Interventions מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי לעיתים רחוקות מבוצעת החלפה של טיפול בין Clopidogrel ובין Prasugrel במהלך אשפוז בבית חולים של חולים עם אוטם שריר הלב לאחר התערבות כלילית מילעורית. בארצות הברית, מעבר לסיכון לדימום והישנות אירועים איסכמיים, ביטוח רפואי הינו משתנה חשוב בבחירת הטיפול התרופתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שמחקרים אקראיים ערכו השוואה בין Clopidogrel עם מעכבים פוטנטיים יותר של קולטן ADP בחולים עם אוטם שריר הלב, לא ידוע רבות אודות תדירות וגורמים הקשורים בהחלפת הטיפול בין תרופות אלו.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות כ-47,000 חולים עם אוטם שריר הלב לאחר התערבות כלילית מילעורית, שטופלו ב-Clopidogrel או Prasugrel בתוך 24 שעות מהאשפוז ל-361 בתי חולים בארצות הברית, בתקופה שבין יולי 2009 ועד יוני 2011. ניתוח סטטיסטי שימש לקביעת הגורמים הקשורים בהחלפת טיפול תרופתי במעכבי קולטן ADP במהלך האשפוז.

מבין כ-40,000 חולים שטופלו תחילה ב-Clopidogrel, 5.2% שוחררו עם טיפול ב-Prasugrel; שיעורי הטיפול עלו באופן קבוע מ-0% ל-7% במהלך תקופת המחקר. בקרב 6,509 חולים שטופלו תחילה ב-Prasugrel באשפוז, 11.5% שוחררו לביתם עם טיפול ב-Clopidogrel. שיעורי החלפת הטיפול התרופתי עלו מ-6% ל-18% במהלך שני הרבעונים הראשונים של המחקר וירדו ל-9% עד לתום המחקר. החלפת Clopidogrel ל-Prasugrel לוותה במאפיינים אנגיוגרפיים בסיכון גבוה, אוטמים חוזרים באשפוז וביטוח רפואי פרטי. החוקרים זיהו קשר בין גיל מבוגר, אירוע מוחי קודם, ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים באשפוז, דימום באשפוז וטיפול בקומדין בשחרור ובין החלפת טיפול מ-Prasugrel ל-Clopidogrel.

לסיכום, מהנתונים עולה כי החלפת טיפול בין Clopidogrel ו-Prasugrel במהלך אשפוז עקב אוטם שריר הלב אינה נפוצה.

Circ Cardiovasc Interv. 2014 Aug 5

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה