צריכת בשר מעובד מלווה בסיכון מוגבר לאי-ספיקת לב (Circ Heart Fail)

הסיכון להיארעות אי-ספיקת לב ותמותה עקב אי-ספיקת לב עלה משמעותית במהלך 12 שנים עם עליה בצריכת בשר אדום ומעובד, דוגמת נקניקיות וחזיר, בקרב משתתפים במחקר Cohort of Swedish Men, שצרכו את הבשר בכמות נמוכה עד בינונית. הסיכון המוגבר לא היה תלוי בגורמי סיכון אחרים למחלות לב וכלי דם, היסטוריה של אוטם שריר הלב, צריכת קלוריות וצריכת דגנים מלאים, פירות, ירקות ודגים.

הסיכון להופעה אי-ספיקת לב ותמותה עקב אי-ספיקת לב עלה משמעותית בהיקף של 8% ו-38%, בהתאמה, לכל עליה של 50 גרם בצריכה יומית של בשר מעובד.

המגמות היו דומות עם סך צריכת בשר אדום, אך העליה בסיכון הייתה הרבה פחות משמעותית, בעיקר בכל הנוגע להיארעות אי-ספיקת לב. חשוב מכך, לא תוארו מגמות משמעותיות בסיכון עם צריכת בשר אדום לא-מעובד, דוגמת בקר או עגל.

ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים להערכת הקשר בין צריכת בשר אדום ומעובד ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם ומחלות ממאירות, ומספקים עדויות נוספות התומכות בהמלצה להגביל את צריכת בשר אדום ומעובד.


סקירה קודמת שהתבססה על אותו מדגם משתתפים משבדיה הדגימה עליה של 23% בסיכון לאירוע מוחי מכל סוג (
p=0.004) ועליה של 18% בסיכון לאוטם מוחי (p=0.03) במהלך עשר שנים בקרב גברים שצרכו בשר מעובד ברמה הגבוהה ביותר, בהשוואה לרמה הנמוכה ביותר.

הסקירה הנוכחית כללה כ-37,000 משתתףפים במדגם בגילאי 45-79 שנים, ללא היסטוריה של אי-ספיקת לב או מחלת לב איסכמית בתחילת המחקר, שהיו במעקב למשך מעקב ממוצע של 11.8 שנים.

ההשפעה השלילית של בשר אדום ומעובד על אי-ספיקת לב עשויה לנבוע מתכולת הנתרן ותוספי תזונה, דוגמת ניטראטים, המשמשים כחומרים משמרים, ותוצרי לוואי כימיקאליים במהלך תהליכי העיבוד, העשויים לכלול עישון.

הסיכון לאי-ספיקת לב עלה משמעותית עם הגדלת צריכת בשר מעובד, אך לא עם צריכת בשר לא-מעובד, זאת בדומה לממצאי מחקר EPIC (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition). הנתונים הצביעו על עליה של מעל 70% בשיעורי תמותה עקב מחלות לב וכלי דם, עליה של 43% בשיעורי תמותה עקב מחלות ממאירות ועליה של 18% בשיעורי תמותה מכל-סיבה במהלך 12 שנים, במבוגרים עם הצריכה הגדולה ביותר, לעומת הצריכה הנמוכה ביותר, של בשר אדום ומעובד.

Circ Heart Fail 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה