מנופאוזה מוקדמת עשויה להביא לעליה בסיכון לאי-ספיקת לב (Menopause)

מתוצאות מחקר חדש משבדיה, שפורסמו בכתב העת Menopause, עולה קשר בין מנופאוזה טבעית מוקדמת ובין אי-ספיקת לב, בהשוואה למנופאוזה בגילאי 50-54 שנים. הסיכון מוגבר עוד יותר בנשים מעשנות.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר מבוסס-אוכלוסיה בשבדיה (Swedish Mammography Cohort), שכלל כ-22,000 נשים שדיווחו על גילן בעת מנופאוזה. לא בוצע אישור מעבדתי של מנופאוזה.

הגיל הממוצע בעת מנופאוזה עמד על 51 שנים, כאשר לרוב, בנשים מעשנות מנופאוזה הופיעה כשנה מוקדם יותר, בהשוואה לנשים לא-מעשנות.

החוקרים זיהו 2,532 אשפוזים ראשונים אי-פעם בשל אי-ספיקת לב בקרב הנשים במחקר. בנשים שנכנסו למנופאוזה בגילאי 40-45 שנים נרשמה עליה של 40% בסיכון לאי-ספיקת לב, בהשוואה לנשים שנכנסו למנופאוזה בגילאי 50-54 שנים (יחס סיכון של 1.40).

הסיכון היה דומה בקרב נשים שמעולם לא עישנו (יחס סיכון של 1.33) ובנשים שעישנו אי-פעם (יחס סיכון של 1.39). בנוסף, בנשים שעישנו אי-פעם ונכנסו למנופאוזה בין גילאי 46-49 שנים תועד סיכון מוגבר גם כן (יחס סיכון של 1.25), אך לא כך היה בקרב נשים שמעולם לא עישנו. החוקרים מסבירים כי המעבר למנופאוזה עשוי להתלוות בשינויים ברמות השומנים בדם ולהביא למצב בו חלקיקי השומנים יותר אתרוגניים.

למיטב ידיעתם, כותבים החוקרים, זהו המחקר התצפיתי הראשון להערכת הקשר בין גיל בעת מנופאוזה טבעית ובין הסיכון לאי-ספיקת לב. הסיכון המוגבר לאי-ספיקת לב בנשים עם מנופאוזה מוקדמת במחקר הנוכחי עולה בקנה אחד עם מחקרים קודמים בנושא מחלת לב כלילית ואירועים מוחיים. מטה-אנליזה מצאה כי הסיכון המשוער למנופאוזה מוקדמת על הסיכון למחלות לב וכלי דם עומד על 1.38, לאחר תקנון לגיל ועישון.

Menopause. Published online May 12, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה