טכניקות קירור במהלך פעילות גופנית בתנאי חום משפרות את התוצאות (Br J Sports Med)

שימוש במים קרים, אמבט קרח או אפודי קרח לפני או במהלך אימון גופני בתנאי חום מסייעת לספורטאים להשיג תוצאות טובות יותר, כך עולה מסקירה חדשה, שפורסמה בכתב העת British Journal of Sports Medicine.

לדברי החוקרים, טכניקות קירור עשויות להפחית את כמות האנרגיה הנדרשת לגוף בכדי לשמור על הטמפרטורה, כך שנותרת יותר אנרגיה לפעילות הגופנית עצמה. מאחר וכמות גדולה יותר של דם זמינה להעברת חמצן לשרירים המופעלים, ניתן להשיג תוצאות טובות יותר.

הסקירה כללה 28 מחקרים בנושא טכניקות קירור. כל המחקרים התמקדו בשיטות בהן השתמשו ספורטאים כאשר טמפרטורת הגוף שלהם עלתה על 30 מעלות צלזיוס ו-20 מאלו שבחנו טכניקות קירור לפני התחלת האימון.

לפני הפעילות, הספורטאים השתמשו בשיטות דוגמת אפוד קירור או מארזי קירור, טבלו במים קרים, שתו מים קרים או משקאות קרח, או שילוב של אלו. במהלך הפעילות, השיטות היו דומות למעט טבילה בבריכה קרה.

בסיכומו של דבר, השימוש בטכניקות הקירור הללו לפני ובמהלך הפעילות הגופנית הביא לשיפור התוצאות, ושילוב השתיים הביא לתוצאות הטובות ביותר. השיטות היעילות ביותר כללו אפודי קרח במהלך הפעילות הגופנית ושילוב של כל הטכניקות לפני הפעילות.

בממוצע, בספורטאים שהשתמשו בטכניקות קירור התוצאות היו טובות יותר בהיקף של כמעט 7%, בהשוואה לאלו שלא השתמשו בטכניקות אלו, ממצאים העשויים לעשות את ההבדל בין זכייה והפסד. חשוב לזכור כי בתחרויות ספורט ברמה בגבוהה יותר, ההבדל בין המקום הראשון והרביעי הוא שולי, לכן שיפור של 6.7% באמצעות טכניקות קירור עשוי להשפיע רבות אל תוצאות המרוץ.

Br J Sports Med 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה