משרד הבריאות דורש מהקופות להקים מוקדים לקביעת תורים למקרים דחופים עד ה-1/7/14

סמנכ”לית לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, רויטל טופר חבר טוב, הפיצה לאחרונה חוזר למנהלי קופות החולים הקורא להם להקים מוקדים לקביעת תורים למקרים מיוחדים, לדאוג לכך שגם הספקים שהקופה מעסיקה (מכונים וכד’) יקצו כ”א לטפל במקרים הדחופים, ובכל מקרה לאסור על הקדמת תור תמורת תשלום. 

בחוזר מוצגים כמה מקרים המדגימים את המצב הבלתי אפשרי אליו נקלעים מטופלים הזקוקים לבדיקות דחופות ואינם מקבלים מענה סביר. 

במקרה אחד לאור חשד לעמילואידוזיס לבבי  (בעקבות סימפטומים ומימצאי בדיקת אקו) נדרשה בדיקת MRI דחופה, אך את זו ניתן היה לקבוע רק לעוד מס’ חודשים, תקופה שעלולה הייתה להיות קריטית מבחינת האיבחון והטיפול. במקרה שני, לאישה צעירה עם חשד לסרטן השד שהייתה זקוקה לאולטרהסאונד שד ובית שחי ניתן היה לקבוע תור רק לעוד 5 שבועות, אלא אם כן הייתה מוכנה להוסיף תשלום פרטי למכון ואז לקבל תור מיידי…

תוקף יישום החוזר במסגרת הקופות הוא ל-1/7/14 .

לחוזר באתר משה”ב 

הערת המערכת: נראה שמשרד הבריאות מנסה למנוע מצב של הסטה של מבוטחים מקבלת שירות במסגרת הרפואה הציבורית לשימוש בביטוח המשלים או הפרטי שלהם, דבר שעשוי להשיג חיסכון משמעותי בעלויות של הקופות (ביצוע MRI במכון/בי”ח פרטי על חשבון ביטוח משלים/פרטי , על אף שהבדיקה בסל הבריאות חוסך לקופה את עלויות התפעול של ביצוע הבדיקה/פרוצדורה). לכן גם עלו לאחרונה הצעות לפיהן הקופות ייקנסו/יתומרצו על פי שיעור המבוטחים המנצלים שירותים רפואיים שונים באמצעות הביטוחים המשלימים/פרטיים שלהם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה