שליש מהאמריקאים נוטלים תרופות מרשם עם תוספים תזונתיים (J Acad Nutr Diet)

אחד מכל שלושה מבוגרים בארצות הברית נוטל תרופות מרשם בשילוב עם תוספי תזונה, שילוב המוביל לעליה בסיכון לאינטראקציות מסוכנות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש.

מהמחקר עולה כי נטילת מולטי-ויטמינים עם תרכובות נוספות, דוגמת צמחי מרפא או שמן דגים, הם התערובת הנפוצה ביותר של תוספים עם תרופות.

רבים מאמינים כי מולטי-ויטמינים בטוחים לשימוש, אך מהסקירה עולה כי מולטי-ויטמינים, העשויים לכלול מולטי-ויטמינים עם תכשירים משולבים, עשויים לכלול גם מרכיבים אחרים להם אינטראקציה אפשרית עם תרופות מרשם.

במסגרת המחקר אספו החוקרים נתונים מסקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) לשנים 2005-2008. הם התמקדו בכ-10,000 מבוגרים שהשיבו לשאלות הסקר בנוגע לתוספי תזונה ותרופות מרשם, כמו גם מחלות רקע שונות, כולל אסתמה, דלקת מפרקים, אי-ספיקת לב, מחלת לב כלילית, אנגינה, התקף לב, אירוע מוחי, לחץ דם גבוה, ערכי כולסטרול גבוהים, אמפיזמה, ברונכיטיס כרונית, ממאירות, מחלת עצמות או מחלות כבד, בלוטת תריס או כליות.

47% מהמשתתפים שאובחנו עם אחת מהמחלות הרפואיות נטלו הן תוספים והן תרופות מרשם, זאת בהשוואה ל-17% מהמבוגרים ללא מחלות הרקע, אך שנטלו תרופות מרשם לסיבות אחרות, דוגמת גלולות למניעת היריון או נוגדי-דיכאון.

34% מהמשתתפים, המייצגים כ-72 מיליון אנשים בארצות הברית, נטלו תוסף תזונה מסוים ביחד עם תרופת מרשם.

תרופות למחלות לב וכלי דם היו הנפוצות ביותר בשימוש בשילוב עם תוספי תזונה, לאחריהן תרופות הפועלות על מערכת העצבים המרכזית, הורמונים, תרופות הקשורות למטבוליזם, תרופות פסיכותרפויטיות ואנטיביוטיקות או תרופות אנטי-ויראליות.

מולטי-ויטמינים שהכילו מרכיבים אחרים היו נפוצים יותר ממולטי-ויטמינים סטנדרטים.

שימוש בתוספים היה הנפוץ ביותר בחולים עם אוסטיאופורוזיס, לאחריהם חולים עם מחלות של בלוטת התריס, ממאירות, דלקת מפרקים, מחלות לב וכלי דם, מחלות כליה, סוכרת, מחלות נשימתיות וכבד.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מטרידים מאחר וחלק מהתוספים הצמחיים עשויים להשפיע על מטבוליזם של תרופות בכבד, ועלולים להשפיע על הפוטנטיות של תרופות שונות.

J Acad Nutr Diet 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה