מי ירוויח ומי יפסיד מהרפורמה המוצעת בביטוחי בריאות ? (כתבתה של לינדר גנץ מדהמרקר)

בכתבה בדהמרקר מנתחת רוני לינדר גנץ את ההצעה החדשה לביטוחים הרפואיים באמצעות שאלות/תשובות מרכזיות.

בין היתר היא מציגה את מהות ההצעה החדשה (ביטול כפילות בין ביטוחים משלימים לביטוחים רפואיים פרטיים בסעיף בחירת מנתח),  מה החידוש בהצעה, מה יקרה לביטוחים המשלימים, מה צפוי לקרות לתעריפי הביטוח וההוצאה הכללית על רפואה פרטית, ועוד.

נראה ששלוש תוצאות מרכזיות חשובות צפויות להתרחש במידה וההצעה תאושר (ולנוכח הלובי החזק מאוד של חברות הביטוח, וקופות החולים, יש בהחלט ספק במערכת שההצעה תאושר) :

1. הביטוחים המשלימים הנוכחים למעשה יבוטלו, והקופות ייאלצו לבצע גיוס מחדש של המבוטחים. (כאשר יהיו לביטוחים המשלימים שלושה רבדים : א. בחירת מנתח שתהיה פוליסה זהה לזו שיציעו חברות הביטוח ב. תרופות ושירותים שאינם בסל ג. שירותי “סגנון חיים” כמו מאמן כושר, רפואה משלימה וכד’.

2. חברות הביטוח הפרטיות לא יוכלו לסנן מבוטחים על בסיס בדיקת /הצהרת בריאות ערב רכישת הביטוח וייאלצו למכור הפוליסה לכל מי שיהיה מעוניין בה , כשהעלות של הפוליסה תהיה אחידה.

3. התוצאה המקווה של מציעי התכנית – חיסכון משמעותי לקהל הצרכנים הן בשל ביטול כפילות הביטוח ששיעור גבוה מהאוכלוסיה משלם כיום, והן בשל התחרות שתגבר בין חברות הביטוח לקופות החולים, דבר שאף צפוי להפחית את עלויות הטיפולים הרפואיים במגזר הפרטי (כולל שכר מנתחים) ובכך לגרום לכך שיותר כסף יזרום מהביטוחים למערכת הציבורית (ולכן , כצעד משלים לתכנית מדובר גם על כך שניתן יהיה להנהיג “שר”פ מתון” שבו מבוטחים עם ביטוח משלים/פרטי יוכלו לבחור בניתוח במערכת הציבורית שיבוצע ע”י אחד מהמנתחים הבכירים שיהיו “מאושרי שר”פ.

לכתבה בדהמרקר

הערכת המערכת: ההצעה היא בהחלט מהפכנית בכך שהיא ללא ספק נועדה לשפר את טובת הצרכנים עצמם, דבר שאינו ברור וטבעי במקומותינו…במיוחד לאור העובדה שלציבור אין לובי חזק ומשפיע, בעיקר אם משווים לזה של הטייקונים מחברות הביטוח (שרק לאחרונה שוב ושוב שמענו על שכר הבכירים במגזר זה המוגזם עד כדי תיעוב ). לאור הירידה הצפוייה ברווחיהם בעקבות הרפורמה המוצעת עלול לקרות לענף הזה האסון החמור מכל: ירידה בשכר הבכירים… וזה כמובן לא יעלה על הדעת. צפו למאבק קשה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה