במקרים רבים בהם הושתל התקן ICD במסגרת מניעה ראשונית אין עוד צורך בהתקן כאשר נדרשת החלפת סוללה (J Am Coll Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology מדווחים חוקרים כי כ-25% מהחולים לאחר השתלת התקן ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator) במסגרת מניעה ראשונית אינם עונים עוד על ההתוויות בקווים המנחים להתקן ICD בעת החלפת סוללה, ושיעור החולים המטופלים בהתקנים אלו בהמשך קטן משמעותית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע באיזו תדירות חולים עם התקני ICD שהושתלו במסגרת מניעה ראשונית עונים על ההתוויות הקבועות בקווים המנחים בעת החלפת סוללה של ההתקן.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי איגודים מקצועיים פיתחו קריטריונים מנחים למקרים בהם יש מקום להשתלת ICD במסגרת מניעה ראשונית של מוות לבבי פתאומי. לא ידוע אם החולים עדיין עונים על הקריטריונים כאשר נדרשת החלפה של הסוללה בהתקנים.

החוקרים ערכו סקירה רטרוספקטיבית של הרשומות הרפואיות של חולים שעברו החלפה של התקן ICD שהושתל במסגרת מניעה ראשונית של מוות לבבי פתאומי בשני מרכזים. ההתוויות להמשך טיפול בהתקן ICD בעת החלפת הסוללה כללו מקטע פליטה של חדר שמאל נמוך מ-35% או התוויה לטיפול בהתקן הנ”ל.

במדגם שכלל 231 חולים, 59 משתתפים (26%) לא ענו עוד על ההתוויות בהנחיות להשתלת ICD בעת החלפת הסוללה. 79 חולים נוספים (34%) לא טופלו כיאות בהתקן ICD ולא הושלמה הערכה חוזרת של מקטע הפליטה של חדר שמאל. הסיכוי שחולים עם מקטע פליטה של חדר שמאל של 30-35% יענו על ההתוויות לטיפול בהתקן ICD בעת החלפת הסוללה היה נמוך יותר (יחס סיכויים של 0.52, p=0.01). בחולים ללא התוויה להשתלת ICD טופלו כנדרש בשיעור נמוך משמעותית, בהשוואה לחולים עם התוויה להשתלת ההתקן (שיעור שנתי של 2.8% לעומת 10.7%, P<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי כאשר מגיע הזמן להחלפת סוללה לאחר השתלת התקן ICD במסגרת מניעה ראשונית של מוות לבבי פתאומי, כרבע מהחולים אינם עונים עוד על ההתוויות לטיפול זה.

J Am Coll Cardiol 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה