בדיקות הדמיה חדשות מגדילות את שיעורי אבחנת DCIS (מתוך Radiology)

טכניקת בדיקת ממוגרפיה דיגיטאלית חדשה המבוססת על מינוני קרינה נמוכים הביאה להכפלת שיעורי האבחנה של מקרים של DCIS (Ductal Carcinoma In Situ), בהשוואה לטכניקות דיגיטאליות נפוצות יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מגרמניה, שפורסמו בכתב העת Radiology.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את התוצאות עם בדיקות בטכניקת Direct Radiography Photon Counting, בהשוואה לבדיקות סקירה המבוססות על טכנולוגיות דיגיטאליות שונות.

במחקר הרטרוספקטיבי עם איסוף פרוספקטיבי של הנתונים הצליחו החוקרים לאסוף תוצאות בדיקות של נשים שעברו Direct Radiography Photon Counting ובדיקות סקירה דיגיטאליות (37 בדיקות רדיוגרפיה ממוחשבת ו-55 בדיקות במערכות רדיוגרפיה ישירה). הדיוק האבחנתי נקבע על-סמך שיעורי אבחנת ממאירויות, שיעור בדיקות חוזרות ושיעור הממאירויות הפולשניות הקטנות וגידולי DCIS (Ductal Carcinoma In Situ).

שיעורי אבחנת ממאירות בבדיקות סקירה עוקבות היו גבוהים יותר עם Direct Radiography Photon Counting, בהשוואה לבדיקות אחרות (0.76% לעומת 0.59%, p=0.05), עם שיעור גבוה יותר של בדיקות חוזרות (5.4% לעומת 3.3%, p=0.001). שיעורי אבחנת ממאירויות פולשניות בגודל של עד 10 מ”מ היה גבוה בבדיקות סקירה עם Direct Radiography Photon Counting, אך ללא הבדל משמעותי בהשוואה לבדיקות דיגיטאליות.

טכניקת Direct Radiography Photon Counting אבחנה DCIS (לאחר סריקה ראשונית) בשיעור של 0.23%, בהשוואה ל-0.12% עם רדיוגרפיה ממוחשבת ומגוון מערכות הדמיה ישירות במחקר.

שיעורי האבחנה המוגברים תועדו גם כאשר מינוני הקרינה היו נמוכים פחות מ-0.64 mGy להדמיה. למעשה, המינון הממוצע היה נמוך משמעותית מהמינון ששימש במערכות דיגיטאליות אחרות במחקר.

מערכת Direct Radiography Photon-Counting System פותחה במקור בשבדיה ויחסית אינה מוכרת בארצות הברית. הטכנולוגיה עשויה להציע את המינון הנמוך ביותר בשילוב עם שיעורי אבחנה גבוהים יותר ואיכות אבחנתית טובה של בדיקות ממוגרפיה.

Radiology. Published online April 1, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה