מחקר ישראלי: טיפול בחולי COPD באמצעות מתן חד יומי של Indacaterol (אונברז) , במקום תכשירי LABA אחרים הוביל לשיפור באיכות חיי חולי ה-COPD (Chest)

ע”פ מחקר ישראלי המתפרסם ב-Chest , טיפול בחולי COPD באמצעות מתן חד יומי של Indacaterol (אונברז, נוברטיס) , אשר טופלו לפני כן בתכשירי LABA אחרים הוביל לשיפור באיכות חיי החולים.

ברקע מציינים החוקרים כי אינדקטרול הוא טיפול חד יומי מקבוצת ה-LABA (ר”ת של  long acting beta 2 agonist ) , ומטרת המחקר הייתה להעריך אפקטיביות השימוש באינדקטרול במסגרת ה”חיים האמיתיים” במטופלי COPD בישראל.

המחקר היה בן 12 שבועות, רב מרכזי, אקראי, פתוח תווית במטופלים שהוגדרו כסובלים מ-COPD בדרגה בינונית עד חמורה, בגילאי 40 או יותר, אשר הטיפול הנוכחי שלהם כלל LABA .

המטופלים חולקו רנדומלית לשינוי מה-LABA בה טופלו לאינדקטרול  (במינון 150 מק”ג) או להישאר ב-LABA הקיימת. בשתי הקבוצות מטופלים שטופלו גם בקורטיקוסטירואידים בשאיפה (ICS) הורשו להמשיך לקבל טיפול זה.

יעד המחקר המרכזי היה השינוי בציון איכות חיים בריאותי (HRQoL) על פי שאלון קליני מותאם ל- COPD  (ר”ת של CCQ) , בין המצב בתחילת המחקר לבין זה שנמדד בשבוע ה-12 .

90 המטופלים שגויסו למחקר חולקו לקבוצה של 60 שבה קיבלו את האינדקטרול, ושל קבוצת בקרה של 30. הגיל הממוצע היה 65.2+ 9.9 . 

בשבוע ה-12 זרוע הטיפול באינדקטרול הדגימה שיפור ב-HRQoL שהשתקף בהפחתה מציון הבסיס בממוצע הציון של ה-CCQ ב-0.8+0.2 יח’ HRQoL בקבוצת הביקורת, לעומת שיפור בממוצע ה-CCQ של 0.9+0.2 בקבוצת האינדקטרול.

הבדל זה בשינוי בציון איכות החיים של 0.4 יח’ היה על סף המובהקות הסטטיסטית (Ptrend= 0.0595 ) .

הבדל זה נמצא גם כעובר את סף החשיבות הקלינית המינימלית.  החוקרים מוסיפים גם כי הטיפול באינדקטרול לא היה קשור לאף אירוע בטיחותי משמעותי.

מסקנת החוקרים היא כי טיפול חד יומי באינדקטרול 150 מק”ג במטופלי COPD אשר טופלו קודם לכן בתכשירי LABA אחרים מביא לשיפור באיכות חיי המטופלים. להערכת החוקרים המובהקות הסטטיסטית הגבולית של המימצאים קשורה ככל הנראה לכמות הקטנה של המשתתפים (90) במחקר זה.  להערכת החוקרים, מחקר זה מוכיח כי אינדקרטול עשוי להוות תחליף יעיל ובטוח , בחיים האמיתיים,  לתכשירי LABA קיימים בטיפול ב-COPD .

Chest.2014 Mar 1;145(3 Suppl):431B. doi: 10.1378/chest.1829807

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה