הנחיות מטעם ה-AHA/ASA בנוגע לטיפול פליאטיבי בחולים לאחר אירוע מוחי (Stroke)

בהצהרה מדעית מטעם ה-AHA/ASA (American Heart Association/American Stroke Association) בנושא טיפול פליאטיבי בחולים לאחר אירוע מוחי מדגישים המומחים את חשיבות צוות טיפול מתואם היטב למתן טיפול מותאם אישית, שיפור איכות החיים וצמצום הסבל של החולים. ההצהרה פורסמה במהלך חודש מרץ בכתב העת Stroke והינה הראשונה בארצות הברית לשרטט את עיקרי הטיפול הפליאטיבי בחולים לאחר אירוע מוחי.

בהצהרה מתארים המומחים את צרכי הטיפול הפליאטיבי בחולים לאחר אירוע מוחי חמור או מסכן-חיים ואת הצרכים של בני משפחתם כאדירים, כולל תהליכי קבלת החלטות מורכבים, התאמת הטיפול ליעדים וטיפול בתסמינים. לדבריהם, יש להקפיד כי טיפול פליאטיבי ראשוני יהיה זמין לכל החולים לאחר אירוע מוחי חמור או מסכן-חיים ובני משפחתם לאורך כל המחלה.

הטיפול הפליאטיבי ייעשה בשיתוף עם החולים, בני המשפחה, צוות לטיפול באירועים מוחיים וצוותים שונים, כולל נוירולוגים, נוירוכירורגים, רופאי משפחה, אחיות ופיזיותרפיסטים.

צוות הטיפול באירועים מוחיים וחבריו יכולים לטפל בחלק גדול מהבעיות הקשורות בטיפול פליאטיבי. המאמצים מעודדים את החולה לעצמאות וקבלת החלטות מודעות.

לטיפול פליאטיבי חשיבות רבה בטיפול באירועים מוחיים ויש לראות בטיפול זה לא רק כחלופה לטיפולים מאריכי חיים או טיפולים מבוססי-ראיות אחרים בחולים אלו, אלא כאפשרות נוספת העשויה לשפר את הטיפול בחולים, ולהקל על בני המשפחה והמטפלים.

בהצהרה מסבירים המומחים כי יש להתאים באופן פרטני את הטיפול הפליאטיבי לחולים לאחר אירוע מוחי ובני משפחתם, כאשר הטיפול כולל שיחות בנוגע להעדפות החולה, הצרכים והערכים של החולה להכוונת החלטות רפואיות; דיון בנוגע להיבטי השיקום החשובים ביותר בעיניי החולה/משפחתו; הצעת הכוונה בכל הנוגע לבחירות באפשרויות טיפול מאריך חיים, התייחסות ליתרונות והחסרונות של מאמצי החייאה, הנשמה, צינורות הזנה, ניתוח, הוראות לא-לבצע-החייאה, לא-לבצע-הנשמה והזנה טבעית. הטיפול הפליאטיבי כולל גם הבנת אפשרויות הטיפול הטובות ביותר בתסמינים לאחר אירוע מוחי, כולל כאב, תסמינים גופניים אחרים ובעיות פסיכולוגיות, דוגמת דיכאון וחרדה. כמו כן, יש להציע אפשרות התייעצות עם מומחה לטיפול פליאטיבי במקרים מורכבים ולסייע לשמור על הכבוד והנוחות לאורך המחלה, גם בחולים הנוטים למות.

Stroke. Published online March 27, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה