הערכת השימוש בקומדין למניעת אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים ברחבי ארצות הברית (Circulation)

 

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Circulation, עולה כי יש מקום לשיפור הטיפול בנוגדי-קרישה פומיים למניעת אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים ברחבי ארצות הברית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לטיפול נוגד-קרישה בקומדין אתגרים שונים, עם מתאם הפוך בין הזמן בחלון התרפויטי ובין דימום מג’ורי, תרומבוזיס ותמותה. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו להעריך את היקף הטיפול נוגד הקרישה בטווח התרפויטי במרפאות ברחבי ארצות הברית.

לצורך המחקר הם בחרו חולים עם נתונים זמינים אודות תוצאות בדיקות INR במשך חודשיים ומעלה, תוצאות INR של מעל 1.2 ואבחנה של פרפור פרוזדורים. תדירות בדיקות INR ו-TTR (Time in Therapeutic Range) נבחנו לפי גיל, מין, משך תקופת הבדיקות, מספר הפניות חולים למטפל וחציון ההכנסה למשק הבית.

החוקרים זיהו כ-138,000 מטופלים שהופנו ע”י כ-38,000 רופאים, עם סך כולל של כ-2.6 מיליון תוצאות בדיקות INR. גיל החולים הממוצע עמד על 74 שנים; מרבית החולים (81%) היו בגילאי 65 שנים ומעלה ו-55% היו בגילאי 75 שנים ומעלה. ממוצע הזמן בטווח תרפויטי עמד על 53.7% והשתפר לאורך הטיפול, עם עליה מ-47.6% בחולים שנטלו את הטיפול פחות מ-6 חודשים ל-57.5% באלו שערכו בדיקות INR במשך 6 חודשים ומעלה (p<0.0001).

מספר החולים שנבחנו לכל מרפאה היה קשור באופן חיובי עם הזמן בחלון תרפויטי. גיל צעיר, מין נקבה והכנסה נמוכה יותר היו קשורים כולם באופן בלתי-תלוי עם פעילות נוגדת-קרישה שאינה מאוזנת היטב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על איזון נוגד-קרישה תת-אופטימאלי ברחבי ארצות הברית וצורך דחוף בשיפור הטיפול הנ”ל.

Circulation, February 3, 2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה