נקבעו קריטריונים לבדיקות חולים עם מחלת לב יציבה (Journal of the American College of Cardiology)

איגודי ה-American College of Cardiology, American Heart Association ושמונה איגודים מקצועיים פרסמו סדרת קריטריונים חדשה שנועדה לסייע לרופאים לבחור בין הבדיקות השונות הזמינות להערכת חולים עם מחלת לב איסכמית יציבה מוכחת או חשודה.

המסמך הנוכחי שונה ממאמרים קודמים מאחר ומתמקד בשבע בדיקות פולשניות ולא-פולשניות. שש מבין שבע בדיקות שנבחנו, כולל מיפוי לב במאמץ, אקו-לב במאמץ, בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית של הלב במאמץ, מדידת רמות סידן בעורקים הכליליים, בדיקת CTA (Computed Tomography Angiography) ואנגיוגרפיה כלילית זכו להתייחסות באופן נפרד במאמרים קודמים; אק”ג במאמץ נכלל לראשונה במסמך הנוכחי.

מטרת הקריטריונים החדשים, הכוללים 80 תרחישים קליניים, היא לסייע לרופאים לקבל את ההחלטות הנכונות, לבחור בבדיקה הנכונה במועד הנכון למטופל המתאים ולנצל נכון את המשאבים הזמינים

התרחישים הקליניים הנכללים במאמר מסווגים לקטגוריות רחבות יותר, בהתאם לנוכחות סימנים או תסמינים של מחלת לב, דרגות שונות של סיכון למחלה כלילית, בדיקות או פרוצדורות רה-וסקולריזציה קודמות, תכנון ניתוח לא-לבבי וצורך בהערכה קדם-ניתוחית, ואם יש צורך בהערכה ואישור לפני התחלת תכנית אימונים גופניים או שיקום לבבי.

בכל תרחיש, השימוש בכל אחת משבע הבדיקות מדורג כהולם, עשוי להיות הולם, או הולם לעיתים רחוקות. מובן כי האיגודים ממליצים לתגמל פרוצדורות המוגדרות כהולמות או אלו העשויות להיות הולמות, כאשר נעשה בהן שימוש בתרחיש קליני מתאים. במצבים קליניים מסוימים, ניתן להצדיק פרוצדורות שהן הולמות לעיתים נדירות, בהתאם למאפיינים הקליניים של החולה הפרטני. חשוב לתעד היטב את המצבים החריגים הללו.

דוגמאות לבדיקות שהן הולמות לעיתים נדירות תוארו בעיקר בתרחישים שכללו מטופלים ללא-תסמינים ואלו שכללו בדיקות לפני-ניתוח של מטופלים עם יכולת תפקודית טובה, בדיקה תקינה בשנה האחרונה, או ניתוח מתוכנן בסיכון-נמוך.

בדיקות סווגו כהולמות או ככאלו העשויות להיות הולמות בנוכחות סבירות בינונית-עד-גבוהה למחלת לב איסכמית.

המומחים כותבים כי הקריטריונים ישולבו בקלות בניהול החולים, במטרה לאפשר לרופאים לדון באפשרויות השונות עם המטופלים. היתרון הגדול של המסמך הנוכחי הוא מתן אפשרות לרופאים לשלב את המטופלים בתהליכי קבלת ההחלטות.

Journal of the American College of Cardiology

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה