לרופאים השפעה משמעותית וממושכת על הגישות והאמונות של חולים עם כאבי גב תחתון (Ann Fam Med. )

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Family Medicine מדווחים מומחים כי לאנשי צוות רפואי השפעה משמעותית וממושכת על הגישות והאמונות של חולים עם כאבי גב תחתון.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את אופן והשפעת גישות ואמונות של חולים עם כאבי גב תחתון אקוטיים וכרוניים. הם התבססו על ראיונות חצי-מובנים שכללו 12 משתתפים עם כאבי גב אקוטיים (כאבים שנמשכו פחות משישה שבועות) ו-11 משתתפים עם כאבי גב תחתון כרוניים (כאבים שנמשכו למעלה משלושה חודשים) מאזור גיאוגרפי אחד בניו-זילנד.

החוקרים מדווחים כי האמונות של החולים אודות כאבי גב תחתון הושפעו ממגוון מקורות. במשתתפים עם כאבי גב תחתון אקוטיים זוהתה אי-ודאות משמעותית וכתוצאה משך הם חיפשו אחר יותר מידע ונתונים. למרות שהחולים ערכו חיפושים באינטרנט ופנו לבני משפחה וחברים, לאנשי צוות רפואי הייתה ההשפעה הגדולה ביותר על הגישות והאמונות שלהם. רופאים השפיעו על הבנת המטופלים את המקור לתסמינים, כמו גם על הציפיות שלהם.

מידע וייעוץ עשויים להשפיע על האמונות של חולים למשך שנים רבות. מסרים רבים שעוברים מהרופאים הביאו למודעות גדולה יותר לבריאות הגב, לצד חשש ואשמה כאשר ההיענות להמלצות לא הייתה מלאה, או תסכול במקרים בהם אמצעי ההגנה על הגב כשלו. רופאים יכולים גם לספק מקור הרגעה, עם הגדלת תחושת הביטחון, וכן ייעוץ, עם השפעה חיובית על הגישה לתנועה ופעילות.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים כותבים כי חשוב לנצל את ההזדמנות להשפיע לטובה על הגישות והאמונות של חולים עם כאבי גב תחתון.

Ann Fam Med. 2013;11(6):527-534

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה