הגדלת סיכויי הפסקת עישון עם העלאת מינון Varenicline בחולים שאינם מגיבים לטיפול במינון סטנדרטי (Mayo Clin Proc.)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Mayo Clinic Proceedings מדווחים חוקרים כי העלאת מינון הטיפול ב- Varenicline במעשנים שאינם מגיבים למינון הסטנדרטי לאחר שמונה שבועות טיפול, מלווה בשיעורי הצלחה גבוהים יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Varenicline הינו אגוניסט חלקי ל-α4β2 Nicotinic Acetylcholine Receptor. הטיפול יעיל במינונים של 2 מ”ג ליום למשך 12 שבועות, אך לא בכלל המעשנים. ייתכן כי העלאת המינון תביא להגדלת יעילות הטיפול התרופתי.

במסגרת המחקר הנוכחי סקרו החוקרים את הרשומות הרפואיות של מעשנים שטופלו בשתי יחידות להפסקת עישון ב- Varenicline במינון של 3 מ”ג ליום. בכל המקרים, תכנית הטיפול כללה שילוב של טיפול התנהגותי וטיפול תרופתי.

Varenicline ניתן במינון סטנדרטי למשך שמונה שבועות ולאחר שמונה שבועות טיפול, המינון הועלה ל-3 מ”ג ליום במידה והמטופל סבל את הטיפול והמשיך לעשן, או למרות שלא עישן עוד, במידה ופיתח תסמיני גמילה חמורים.

מדגם המחקר כלל 73 משתתפים, מהם 52 המשיכו לעשן לאחר שמונה שבועות ו-21 הפסיקו לעשן, אך דיווחו על תסמיני גמילה חמורים. שיעורי הגמילה הממושכים, שאושרו לפי רמות פחמן חד-חמצני, משבוע 9 עד שבוע 24, עמדו על 40% ו-48% בשתי הקבוצות, בהתאמה. העליה במינון לוותה בתופעות לוואי ב-22 מטופלים (30%) ואלו היו ברובן קלות וכללו בחילות, הקאות, חלומות חריגים ונדודי שינה. רק שני מטופלים הפסיקו את הטיפול, בשני המקרים בשל בחילות והקאות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במעשנים שאינם מגיבים למינון סטנדרטי של Varenicline, העלאת מינון הטיפול הביאה לעליה בשיעורי ההצלחה עם תופעות לוואי מעטות.

Mayo Clin Proc. 2013 Dec;88(12):1443-5

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה