טיפול ב-Rivaroxaban (קסרלטו) מקצר את משך האשפוז של מטופלים עם פרפור פרוזדורים בהשוואה לקומדין (Curr Med Res Opin)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בחולים עם פרפור פרוזדורים, שאינו על-רקע מחלת מסתמים, טיפול ב- Rivaroxaban(קסרלטו) מלווה במשך אשפוז קצר יותר משמעותית, בהשוואה לחולים המטופלים בקומדין.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קומדין הינו הטיפול העיקרי למניעת אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים, שאינו על-רקע מחלת מסתמים. בניגוד ל- Rivaroxaban, קומדין דורש ניטור מעבדתי בכדי להתאים את הטיפול לפי ערכי INR, דבר העשוי להוביל להארכת משך האשפוז של החולים.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את משך האשפוז בבית חולים, תוך השוואה בין חולים עם פרפור פרוזדורים המטופלים ב- Rivaroxaban לעומת מטופלים בקומדין בתנאי העולם האמיתי. החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את נתוני מאגר Premier Perspective Comparative Hospital Database בתקופה שבין 11/2010 ועד 9/2012. המחקר כלל מבוגרים שאושפזו בבתי חולים עם פרפור פרוזדורים, שאינו על-רקע מחלת מסתם.

החוקרים התאימו בין חולים שטופלו ב- Rivaroxaban במהלך האשפוז ובין עד ארבעה מטופלים בקומדין. הם גם בחנו חולים שטופלו תחילה בנוגדי-קרישה ביום השלישי לאשפוז, או מאוחר יותר.

מהתוצאות עולה כי המאפיינים של שתי הקבוצות הותאמו היטב. בקרב מטופלים ב- Rivaroxaban וקומדין (2,809 ו-11,085 חולים, בהתאמה), הגיל הממוצע של המדגם עמד על 71 שנים ו-49% מהם היו נשים. משך האשפוז הממוצע בקרב מטופלים ב- Rivaroxaban עמד על 4.46 ימים, בהשוואה ל-5.27 ימים במטופלי קומדין. ההבדל הממוצע במשך האשפוז עמד על 0.81 ימים (19.44 שעות) והיה מובהק סטטיסטית (p<0.001).

גם בחולים שטופלו ב- Rivaroxaban ביום השלישי לאשפוז, או מאוחר יותר, משך האשפוז היה קצר יותר משמעותית, בהשוואה למטופלים בקומדין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מנתוני המחקר עולה כי בהשוואה לקומדין, הטיפול ב- Rivaroxaban בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתמים, מלווה באשפוז קצר יותר.

Curr Med Res Opin. 2013 Nov 21

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה