שמן דגים עשוי להשפיע לטובה על מאפייני גידולי ערמונית (Cancer Prev Res)

דיאטה דלת-שומן ותוספי שמן דגים עשויים להביא להפחתת מרכיבים מעודדי-דלקת בחולים עם סרטן ערמונית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Cancer Prevention Research. כמו כן, נרשמה ירידה במדדי CCP (Cell Cycle Progression), המשמש לניבוי הישנות ממאירות.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את ההשפעות של דיאטת שמן דגים דלת-שומן על שני סמנים פרו-דלקתיים בדם 15(S)-HETE ו-LTB4 (Leukotriene B4) ועל מדד CCP. הם מדדו את הרמות חומצות שומן בדם ו-Eicosanoid ואת מדדי CCP. בנוסף, בחנו את הקשר בין רמות Eicosanoid בדם, Ki67, ומדד CCP, וביטוי BLT1 (קולטן ל-LTB4) נקבע בשורות תאי סרטן ערמונית ובדגימות לאחר כריתת ערמונית. ניתוח פוסט-הוק התבסס על רקמת ערמונית ודגימות דם מהמחקר המקורי.

מרבית הגברים בשתי הקבוצות סבלו מעודף-משקל או השמנת-יתר, ומשך הדיאטה הממוצע עמד על 28-30 ימים. חולים בשתי הקבוצות הקפידו על היענות לדיאטה, ואלו בקבוצת דיאטה דלת-שומן הקפידו על צריכת קפסולות שמן דגים.

מדדי CCP היו נמוכים יותר משמעותית עם דיאטה דלת-שומן עם שמן דגים, בהשוואה לקבוצת הביקורת (p=0.03).

בגברים שהקפידו על דיאטה דלת-שומן עם שמן דגים נרשמה ירידה ברמות 15(S)-HETE עם דיאטה דלת שומן עם שמן דגים. בנוסף, רמות 15(S)-HETE לאחר ההתערבות היו נמוכות יותר משמעותית, בהשוואה לרמות לפני ההתערבות.

למרות שלא זוהו הבדלים ברמות LTB4 בין קבוצת ההתערבות וקבוצת הביקורת, בקבוצת ההתערבות, רמות LTB4 לאחר ההתערבות היו נמוכות יותר משמעותית בהשוואה לרמות לפני ההתערבות.

קולטן BLT1 זוהה בשורות תאי סרטן ערמונית ובדגימות סרטן ערמונית מבני אדם והחוקרים הסבירו כי הם מתכננים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את חשיבות הקולטן הנ”ל בהתקדמות סרטן ערמונית.

Cancer Prev Res. Published online October 29, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה