שר החוץ הבלגי בהדסה בחתימת על הסכם שיתוף פעולה

שר החוץ וסגן ראש הממשלה הבלגי דידייה ריינדרס הגיע היום לביקור רשמי במרכז הרפואי הדסה עין כרם, לטקס חתימה ואישרור של הסכם שיתוף פעולה מחקרי בתחום הסרטן בין המרכז הרפואי האוניברסיטאי “הדסה” לבין בית החולים “ג’ולס בורדה” (JULES BORDET ) בבריסל בלגיה

שיתוף הפעולה נוצר לפני כשנה, ביוזמת פרופ’ סוסנובסקי מוריס, ראש מחלקת הרדמה בבית החולים הבלגי המכהן כנשיא ארגון הדסה בלגיה ונשיא משרד הקואורדינציה לכל הקהילות היהודיות בבלגיה. “חתימה על הסכם זה מוכיחה כי שנאה וטיפשות לא תרמו אף פעם לאנושות, אבל שיתוף פעולה בתחום מחקר מציל חיים ייצור עולם טוב יותר”

הסכם שיתוף הפעולה למחקר בתחום הסרטן עם חוקרי המרכז הרפואי הדסה נחתם היום על ידי פרופ’ יעקב נפרסטק, המשנה האקדמי למנכ”ל המרכז הרפואי הדסה ובכך אושרר ויצא אל הפועל באופן רשמי הסכם שיתוף פעולה שנחתם לפני כשנה בבלגיה, בנוכחות שרת הבריאות הבלגית, לשם בניית תוכנית מחקרים, במסגרתה יחלקו מומחים במספר תחומים  עם דגש על תחום הסרטן, משני בתי החולים, את הידע הרב וניסיונם, בשיח נרחב וארוך טווח.

בית החולים “ג’ולס בורדה” הוא בית חולים אוניברסיטאי רב תחומי בבלגיה אשר פעילותו מוקדשת למחקר, טיפול ופיתוח תחום הסרטן.

פרופ’ יעקב נפרסטק הדגיש את הייחוד של חתימה על הסכם שיתוף פעולה בתחום הידע: “כשחותמים על הסכם עסקי תמיד ישנה תחושה של רווח קטן והפסד קטן אך בשיתוף פעולה בעולם הידע זהו משאב שכל הזמן גדל ומזין את קבוצות החוקרים השונים והשפעתו היא על כלל האנושות”.

שר החוץ הבלגי אשר הביא אתו את החוזה לחתימה במרכז הרפואי הדסה אמר: “זהו רגע מיוחד במינו עבורי ואני מתכבד להיות שותף לחתימה על הסכם שהוא גשר לשלום והוקרה לקדושת החיים. שתוף הפעולה בעולמות המחקר והטיפול בסרטן הוא אחד הביטויים החזקים והמשמעותיים ביותר להסכם זה”.

לאחר חתימת ההסכם בבית הכנסת ע”ש אבל בהדסה עין כרם, בו ממוקמים חלונות האמן שאגאל, יצאה המשלחת לסיור במחלקת המטו-אונקולוגיה ילדים. שם קיבל את פניה פרופ’ מיקי ויינטרוב מנהל המחלקה  ומשם המשיכה המשלחת לסיור במעבדות תרפיה גנטית בהדרכתו של פרופ’ איתן גלון. 

לפרטים נוספים : רחלי גולדבלט , דוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה